۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۵

ترامپ در پرونده «حق‌السکوت» و نفوذ در انتخابات۲۰۱۶ مجرم شناخته شد

ترامپ در پرونده «حق‌السکوت» و نفوذ در انتخابات۲۰۱۶ مجرم شناخته شد

رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در پرونده «حق السکوت» به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دادگاه منهتن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا را به دستکاری اسناد تجاری به منظور نفوذ در انتخابات ۲۰۱۶ در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مجرم اعلام کرد.

آلوین برَگ، قاضی دادگاه منهتن که عضو حزب دموکرات است، پارسال ترامپ را به ۳۴ فقره جرم کیفری متهم کرد و مدعی شد که سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی به‌دنبال مخفی کردن اطلاعات و فعالیت‌های غیرقانونی از چشم رأی دهندگان آمریکایی قبل و بعد از انتخابات ۲۰۱۶ بوده است.»

هیأت منصفه دادگاه پس از دو روز بررسی و مشورت دیشب رأی خود را در این پرونده اعلام کرد و ترامپ را در تمام اتهامات مجرم شناخت. این نخستین بار است که یکی از رؤسای جمهور آمریکا به ارتکاب به جرمی محکوم می‌کند.

ترامپ در واکنش به این حکم گفت: این محاکمه فاسد و شرم‌آور بود. رأی واقعی را مردم آمریکا در پنجم نوامبر می‌دهند. و ما همچنان تا لحظه آخر خواهیم جنگید و پیروز خواهیم شد.

۳۴ فقره اتهام مذکور به ۱۱ صورتحساب، ۱۲ حواله و ۱۱ چکی مربوط می‌شود که ترامپ ماهانه در قالب تنخواه برای کارمندان سابقش امضا می‌کرده که پرداختی ۱۳۰ هزار دلار به بازیگر مذکور را نیز شامل می‌شود. به گفته برَگ، این اقدام معادل جعل اسناد تجاری است.

این پرونده براساس ادعای مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ گشوده شد که گفته بود ترامپ به او دستور داده بود تا ۱۳۰ هزار دلار به آن بازیگر پرداخت کند و او نیز در عوض درباره رابطه‌اش با نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حرفی نزند.

بسیاری از جمهوری‌خواهان این محاکمه را مضحک خوانده‌اند. ویوک راماسوامی، نامزد جمهوری‌خواه سابق انتخابات ریاست جمهوری دراین‌باره گفت: اگر ترامپ تبرئه شود، کشور شاهد صدمه‌ای خواهد بود که دادستان‌های فاسد به کشورمان وارد کرده‌اند و اگر مجرم شناخته شود، کشور شاهد مردی خواهد بود که به جرمی محکوم شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند برای آن نام خاصی انتخاب کند!

کد خبر 6123738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد امین سید رضی از قزوین IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      0 0
      ترامپ از فهم و کمالات غافل است و لیاقت رئیس جمهور شدن را ندارد والسلام نامه تمام