۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۳

نمایش‌های شنیدنی با مهر-محرمانه لس‌آنجلس-۴؛

فرار سه مظنون به قتل از بازداشتگاه/ آیا سیاهپوستان قاتل هستند؟

فرار سه مظنون به قتل از بازداشتگاه/ آیا سیاهپوستان قاتل هستند؟

نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۷ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته جیمز الروی نویسنده رمان و داستان‌های جنایی و معمایی و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سومین کتاب از مجموعه «کوآرتت ال ای» این نویسنده است. موضوع «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به فساد مشترک پلیس و چهره‌های مشهور هالیوود می‌پردازد.

در سال ۱۹۹۷ فیلمی بر اساس این داستان با کارگردانی کرتیس هنس و بازی هنرمندانی چون کوین اسپیسی، راسل کرو، کیم بسینگر، گای پیرس و جیمز کرامول ساخته و اکران شد و توانست ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند.

فیلم «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» که با بودجه ۳۵ میلیون دلار ساخته شده بود، با اقبال قابل توجه منتقدان و مخاطبان سینما نیز مواجه شد و توانست در زمان اکران خود به فروش یک‌صد و ۲۶ میلیون دلاری برسد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌هایی رادیویی که در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذار ادبیات و ادبیات نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد، به سراغ «محرمانه لس‌آنجلس» رفته است.

وی با نگاهی به فیلمنامه «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته برایان هالگند و کرتیس هنسن بر اساس همین رمان، ترجمه، تنظیم و کارگردانی این نمایش رادیویی را انجام داده است.

بازیگران چهارمین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از ایوب آقاخانی در نقش جک وینسنس، هوتن شکیبا در نقش لئونارد بیدول، شهریار حمزیان در نقش ادموند اکسلی، محسن بهرامی در نقش باد وایت، احمد لشینی در نقش الیس لو، فریده کاکاوند در نقش لین براکن، فرهاد قائمی‌مهدوی در نقش دادلی اسمیت، محمدرضا علی‌اکبری در نقش ری کوتز، اکبری مولایی در نقش لری فونتن.

فرشاد آذرنیا افکتور، علی حاجی‌نوروزی صدابردار و شهناز دهکردی تهیه‌کننده، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در قسمت چهارم نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» با مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه، جک و ادموند به سراغ لئونارد بیدول می‌روند که بوکسور است. آن‌ها به او می‌گویند که برادری دارد که در زندان به سر می‌برد و پیشنهاد می‌دهند در ازای معرفی ۳ جوان سیاه‌پوست که در کشتار کافی شاب «جغد شب» نقش داشتند، برای برادرش تخفیف در محکومیت می‌گیرند. لئونارد که از ری کوتز خوشش نمی‌آید وی را به پلیس لو می‌دهد.

باد وایت به سراغ لین براکن می‌رود و از او می‌پرسد که از مرگ سو لفرتس متاسف است یا نه. باد از او می‌پرسد که آیا تا به حال نام دیک استنسلند را شنیده است یا نه. وی درباره اینکه چرا سو به کافی شاپ «جغد شب» رفته است می‌پرسد. وی درباره نحوه آشنایی لین و سو با پیرس بچت سوال می‌کند و در عین حال لین را تهدید می‌کند که اگر قصد رشوه‌دادن به او را داشته باشند همه آن‌ها را بیچاره خواهد کرد. لین به باد می‌گوید که او با همه مردها فرق دارد.

لین درباره پیرس بچت توضیحاتی را به باد ارائه می‌دهد.

جک و ادموند خانه ری کوتز را پیدا می‌کنند، ولی می‌بینند که افراد دادلی اسمیت نیز کمین کرده‌اند. جک به ادموند می‌گوید که هر چه سریعتر وارد خانه شوند زیرا ری کوتز را زنده می‌خواهد. آن‌ها در یک حمله سریع وارد خانه کوتز می‌شوند.

باد علاقه‌مند است که از ری کوتز اعتراف بگیرد ولی دادلی اسمیت می‌گوید که ادموند اکسلی این کار را می‌کند. ادموند در حال بازجویی از ری کوتز ۲۲ ساله است. ری در زمان بازجویی عصبی می‌شود. ادموند به ری می‌گوید که آن‌ها را دیده‌اند که شب قبل لباس‌های‌شان می‌سوزاندند. ادموند او را عصابی می‌کند و به او می‌گوید که چون بالای ۲۰ سالش شده باید به اتاق گاز فکر کند. ادموند بعد از بازجویی از ری به سراغ لری می‌رود.

ادموند به دروغ می‌گوید که ری او را لو داده و گفته که ایده حمله به کافی شاپ «جغد شب» از او بوده ولی در حین بازجویی لری که از ترس گریه می‌کند، می‌گوید که آن‌ها به یک زن تجاوز کرده‌اند. ادموند، جک، دادلی و باد به سراغ آدرسی که لری داده می‌روند. باد زودتر از ادموند و جک به آن خانه می‌رسد و یک مرد سیاهپوست را در آن خانه می‌کشد. دختر را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل می‌کنند.

در همین حین از طریق بی‌سیم به جک وینسنس اطلاع می‌دهند که ۳ مظنون سیاهپوست از بازداشتگاه فرار کرده‌اند.

با هم چهارمین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» را بشنویم.

کد خبر 6124891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha