۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۵

نمایش‌های شنیدنی با مهر-محرمانه لس‌آنجلس-۲؛

شکنجه مکزیکی‌هاتوسط پلیس لس‌آنجلس حاشیه‌ساز شد/شهادت علیه همکاران

شکنجه مکزیکی‌هاتوسط پلیس لس‌آنجلس حاشیه‌ساز شد/شهادت علیه همکاران

نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۷ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته جیمز الروی نویسنده رمان و داستان‌های جنایی و معمایی و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سومین کتاب از مجموعه «کوآرتت ال ای» این نویسنده است. موضوع «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به فساد مشترک پلیس و چهره‌های مشهور هالیوود می‌پردازد.

در سال ۱۹۹۷ فیلمی بر اساس این داستان با کارگردانی کرتیس هنس و بازی هنرمندانی چون کوین اسپیسی، راسل کرو، کیم بسینگر، گای پیرس و جیمز کرامول ساخته و اکران شد و توانست ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند.

فیلم «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» که با بودجه ۳۵ میلیون دلار ساخته شده بود، با اقبال قابل توجه منتقدان و مخاطبان سینما نیز مواجه شد و توانست در زمان اکران خود به فروش یک‌صد و بیست و شش میلیون دلاری برسد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌هایی رادیویی که در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذار ادبیات و ادبیات نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد، به سراغ «محرمانه لس‌آنجلس» رفته است.

وی با نگاهی به فیلمنامه «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته برایان هالگند و کرتیس هنسن بر اساس همین رمان، ترجمه، تنظیم و کارگردانی این نمایش رادیویی را انجام داده است.

بازیگران دومین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از فریده کاکاوند در نقش لین براکن، لیلا چگینی در نقش فروشنده، محسن بهرامی در نقش باد وایت، کامیار محبی در نقش دیک استنسلند، کوروش زارع‌پناه در نقش باز، هوتن شکیبا در نقش پیرس پچت، مه‌لقا باقری در نقش سوزان لفرتس، فرهاد قائمی‌مهدوی در نقش دادلی اسمیت، محمدرضا علی‌اکبری در نقش خبرنگار اول، فاطمه گلدوست در نقش خبرنگار دوم، شهریار حمزیان در نقش ادموند اکسلی، فاطمه جعفری در نقش زن، ایوب آقاخانی در نقش جک وینسنس، محمدرضا قلمبر در نقش مرد.

فرشاد آذرنیا افکتور، علی حاجی‌نوروزی صدابردار و شهناز دهکردی تهیه‌کننده، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در قسمت دوم نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» با مدت زمان ۲۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه، لین براکن در حال خرید برای مهمانی شب کریسمس است و با فروشنده گپ و گفت می‌کند. باد وایت وارد فروشگاه می‌شود و کریسمس را تبریک می‌گوید و لین با طعنه به او می‌فهماند که از چهره‌اش مشخص است که پلیس است.

باد و دیک می‌خواهند خریدها را به اداره پلیس ببرند ولی باد متوجه خودرویی می‌شود که پارک کرده و حرکت نمی‌کند. باد که از کتک‌زدن زنان توسط همسران‌شان عصبانی می‌شود با ظن اینکه اتفاقی رخ داده به سراغ ماشین می‌رود و وقتی راننده به تندی با او صحبت می‌کند، راننده را که نامش باز است کتک می‌زند. در ماشین ۲ زن هستند که صورت یکی کبود است اما به باد می‌گوید که توسط مرد کتک نخورده است.

باد با وجود اینکه به آن‌ها مشکوک است اجازه می‌دهد تا بروند.

دادلی اسمیت رئیس پلیس در جمع خبرنگاران می‌گوید که دوست دارد در شب کریسمس برای نیروهای پلیس جشن برپا کند. وی خبرنگاران را برای بازدید از اداره پلیس لس‌آنجلس می‌برد که ادموند اکسلی نزد او می‌آید و گزارش می‌دهد که به ۲ نیروی پلیس حمله شده است. اسمیت شروع به معرفی ادموند می‌کند و به خبرنگاران می‌گوید که پدر او یک پلیس افسانه‌ای بوده است؛ کسی که شعارش «اجرای مطلق عدالت» بود و به گفته اسمیت با همین شعار مدال شجاعت گرفت و با همین شعار هم کشته شد.

ادموند مایل است که در بخش تجسس پلیس حضور داشته باشد ولی اسمیت به او می‌گوید که باید به بخش گشت برود.

مکزیکی‌ها به ۲ نیروی پلیس حمله کرده و باعث شده‌اند تا صدمات شدیدی ببینند. حالا مکزیکی‌ها در بازداشت به سر می‌برند و پلیس‌ها وقتی از موضوع مطلع می‌شوند ….

با هم دومین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» را بشنویم.

کد خبر 6120426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha