۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۶

نمایش‌های شنیدنی با مهر-محرمانه لس‌آنجلس-۶؛

جابه‌جایی ۹ کیلو هروئین توسط مامور فاسد/ نفوذ تبهکاران در قانون

جابه‌جایی ۹ کیلو هروئین توسط مامور فاسد/ نفوذ تبهکاران در قانون

نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۷ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته جیمز الروی نویسنده رمان و داستان‌های جنایی و معمایی و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سومین کتاب از مجموعه «کوآرتت ال ای» این نویسنده است. موضوع «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به فساد مشترک پلیس و چهره‌های مشهور هالیوود می‌پردازد.

در سال ۱۹۹۷ فیلمی بر اساس این داستان با کارگردانی کرتیس هنس و بازی هنرمندانی چون کوین اسپیسی، راسل کرو، کیم بسینگر، گای پیرس و جیمز کرامول ساخته و اکران شد و توانست ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند.

فیلم «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» که با بودجه ۳۵ میلیون دلار ساخته شده بود، با اقبال قابل توجه منتقدان و مخاطبان سینما نیز مواجه شد و توانست در زمان اکران خود به فروش یک‌صد و ۲۶ میلیون دلاری برسد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌هایی رادیویی که در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذار ادبیات و ادبیات نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد، به سراغ «محرمانه لس‌آنجلس» رفته است.

وی با نگاهی به فیلمنامه «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته برایان هالگند و کرتیس هنسن بر اساس همین رمان، ترجمه، تنظیم و کارگردانی این نمایش رادیویی را انجام داده است.

بازیگران ششمین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از ایوب آقاخانی در نقش جک وینسنس، شهریار حمزیان در نقش ادموند اکسلی، اکبر مولایی در نقش جانی استامپنات، محسن بهرامی در نقش باد وایت، شیوا اردویی در نقش پیشخدمت، هوتن شکیبا در نقش پیرس پچت، فریده کاکاوند در نقش لین براکن، فرهاد قائمی‌مهدوی در نقش دادلی اسمیت، داریوش موفق در نقش سید هاجنز.

فرشاد آذرنیا افکتور، علی حاجی‌نوروزی صدابردار و شهناز دهکردی تهیه‌کننده، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در قسمت ششم نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» با مدت زمان ۲۴ دقیقه و ۴۴ ثانیه، جک در حال تحقیق درباره پیرس پچت و پیدا کردن آدرس وی است. ادموند اکسلی به سراغ جک می‌رود و به وی دستور می‌دهد که باد وایت را تعقیب کند زیرا معتقد است وایت خودمختار عمل می‌کند. ادموند در بحثی که با جک دارد درباره دزدی می‌گوید که پدر پلیسش را با ۶ گلوله به قتل رساند و این امر باعث شد تا ادموند پلیس شود.

جک به ادموند می‌گوید که باید پرونده قتل «جغد شب» را فراموش کند اما ادموند با صراحت می‌گوید که قصد دارد ماجرای پشت‌پرده این پرونده را رو کند.

از سوی دیگر باد وایت به سراغ جانی استامپنات می‌رود و از او سراغ باز میکس را می‌گیرد که قبلا پلیس بوده و برای پیرس پچت کار می‌کرده است. جانی اول آشنایی با باز را کتمان می‌کند ولی با فشار باد شروع به دادن اطلاعات می‌کند. جانی می‌گوید باز گفته بود که قرار است ۱۸ پوند هروئین جابه‌جا کند. باد به جانی می‌گوید که باز به قتل رسیده است. جانی نیز به وی می‌گوید که از سرانجام ۱۸ پوند هروئین بی‌اطلاع است.

جک که باد وایت را تعقیب کرده به ادموند می‌گوید که باد در ابتدا به سراغ جانی رفته و بعد هم به خانه لین براکن رفته است.

جک و ادموند به خانه پیرس پچت می‌روند تا با وی صحبت کنند. ادموند به پچت می‌گوید که درباره پرونده قتل «جغد شب» سوالاتی دارد. پچت به ادموند می‌گوید که اطلاعات بیشتری از آنچه به باد وایت داده ندارد. ادموند از اینکه باد نزد پچت آمده تعجب می‌کند. ادموند جک را برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک قانونی می‌فرستد و خودش هم به خانه لین براکن می‌رود.

لین براکن به ادموند می‌گوید که باد وایت درباره زرنگی وی صحبت کرده است. ادموند می‌گوید که زرنگی او به این خاطر است که از کسی رودست نمی‌خورد. لین براکن می‌گوید که باد وایت از وی متنفر است.

لین براکن می‌گوید که به باد وایت علاقه‌مند شده است. ادموند به لین می‌گوید که از باد وایت بدش نمی‌آید. لین به ادموند می‌گوید که وی آدم خشنی است در حالی که باد وایت فقط ظاهر خشنی دارد.

در ادامه قسمت ششم این نمایش رادیویی، جک به سراغ دادلی اسمیت می‌رود و وی می‌گوید که باز میکس و دیک استنسلند در زمانی با هم همکاری داشته و از پیرس پچت اخاذی می‌کرده‌اند و ... .

با هم ششمین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» را بشنویم.

کد خبر 6128751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      18 17
      فساد در ارکان مهم کشورها مشکلی جهانی میباشد که همه کشورها درگیر انند.فعلا درمانی ندارد.
      • امید IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
        2 1
        قصہ نگو.
    • ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      32 11
      مشکلات وجابجا مواد در داخل که صد برابر بیشتر رو ول کردی،رفتی داستان تعریف میگنی
    • علیرضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      29 9
      در هر جا تبهکار وجود داره، وقتی به دروغ در فیلم‌ها نیروهای نظامی را عاری از هرگونه تباهی جلوه میدن و همه تباهی ها را در مردم عادی نشون میدن طوری که هر آدم عاقلی که با جامعه سرو کار داره ازین فیلم‌های مضحک حالش بهم میخوره ، باید انتظار تباهی های خیلی خیلی گسترده ای در نیروهای نظامی داشت
    • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      5 25
      فیلم است ،ترسیدم ‌، مامورهای ما اکثرا درست وصادق هستند
      • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        2 0
        مطمئنی؟ همه جور آدمی در همه لباسی در همه کشورها وجود داره
    • فتح اله ماهرانی ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      اقا چرا کشور خودمون باقاچاق چیان یا فروشندگان موادمخدر برخود جدی نمی شد که این همه جوان وخانواذه را نابود میکنند
    • ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      5 0
      با سلام و احترام چرا داستان؟خودم به شخصه چند مرتبه زنگ زدم پلیس مبارزه با مواد مخدر گفتن چرا خونه تونو بردین اون محل ،از اون محل نقل مکان کنید خوب معلومه به جای کار میلنگه آشکارا دارن مواد میفروشن هیچ کس هم بهشون کاری نداره ....خیلی زیاده حوصله تایپ ندارم در کل از بالا شروع کنین پاکسازی
    • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 6
      شمابااین سرتیترغلط انداز به مأموران زحمتکش کشورمون توهین کردی هرکس ببینه فکر میکنه مأمور ایرانی هروئین حمل کرده
      • ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
        0 0
        توهین نیست چون هم در ایران وهم کشورهای دیگه همه جوره آدمی هست میخاد مردم عادی باشه یا نظامی یا دکتر یا غیره
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      7 0
      فساد همه جا هست داخل هرلباسی
    • جانان صاحب کل ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      0 0
      ولش نکنند نه... تو تک سلول باشه... ده سال... تا.. حالیش بشه