۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۷

نمایش‌های شنیدنی با مهر-محرمانه لس‌آنجلس-۷؛

وقتی اعتماد به دادگاه از بین می‌رود/ پایان خونین درگیری ماموران

وقتی اعتماد به دادگاه از بین می‌رود/ پایان خونین درگیری ماموران

نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۷ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته جیمز الروی نویسنده رمان و داستان‌های جنایی و معمایی و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سومین کتاب از مجموعه «کوآرتت ال ای» این نویسنده است. موضوع «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به فساد مشترک پلیس و چهره‌های مشهور هالیوود می‌پردازد.

در سال ۱۹۹۷ فیلمی بر اساس این داستان با کارگردانی کرتیس هنس و بازی هنرمندانی چون کوین اسپیسی، راسل کرو، کیم بسینگر، گای پیرس و جیمز کرامول ساخته و اکران شد و توانست ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند.

فیلم «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» که با بودجه ۳۵ میلیون دلار ساخته شده بود، با اقبال قابل توجه منتقدان و مخاطبان سینما نیز مواجه شد و توانست در زمان اکران خود به فروش یک‌صد و ۲۶ میلیون دلاری برسد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌هایی رادیویی که در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تأثیرگذار ادبیات و ادبیات نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارائه می‌دهد، به سراغ «محرمانه لس‌آنجلس» رفته است.

وی با نگاهی به فیلمنامه «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» نوشته برایان هالگند و کرتیس هنسن بر اساس همین رمان، ترجمه، تنظیم و کارگردانی این نمایش رادیویی را انجام داده است.

بازیگران هفتمین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از شهریار حمزیان در نقش ادموند اکسلی، محسن بهرامی در نقش باد وایت، فرنوش فرهمند در نقش منشی، احمد لشینی در نقش الیس لو، فریده کاکاوند در نقش لین براکن، معصومه عزیزمحمدی در نقش متصدی بایگانی، فرهاد قائمی‌مهدوی در نقش دادلی اسمیت.

فرشاد آذرنیا افکتور، علی حاجی‌نوروزی صدابردار و شهناز دهکردی تهیه‌کننده، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در قسمت هفتم و پایانی نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» با مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه، باد وایت در حال کتک‌زدن ادموند اکسلی است زیرا فکر می‌کند او به لین براکن نزدیک شده است، در حالیکه این طور نیست و رفتن ادموند نزد لین فقط بابت این بوده که از موضوع فساد دادلی اسمیت به عنوان سروان پلیس لس‌آنجلس مطلع شود. ادموند به باد می‌گوید که دادلی اسمیت جک استنسلند مامور پلیس را هم به قتل رسانده است.

باد با شنیدن این حرف‌ها شروع به مرور ماجراهایی که چند روز قبل رخ داده، می‌کند و کم کم ابهامات پرونده‌های قتل برایش برطرف می‌شود.

ادموند و باد متوجه فساد دادلی اسمیت می‌شوند و پی به نقشه‌های شوم دادلی می‌برند. باد قصد دارد دادلی را بکشد اما ادموند به او پیشنهاد می‌کند که از راه قانونی او را محکوم کنند و باد می‌پذیرد.

آن‌ها به خانه پچت می‌روند ولی می‌بینند که پچت روی مبل خود به قتل رسیده است و حدس‌شان این است که دادلی در حال پاک‌کردن تمام سرنخ‌هایی است که به وی ختم می‌شوند و به طور حتم به سراغ لین براکن هم خواهد رفت. ادموند و باد سراسیمه به سمت خانه لین می‌روند و ... .

با هم آخرین قسمت نمایش رادیویی «پرونده محرمانه لس‌آنجلس» را بشنویم.

کد خبر 6132449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha