۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱

نماینده ولی فقیه استان همدان:

امام راحل طراح مکتب سیاسی برگرفته از قرآن کریم است

امام راحل طراح مکتب سیاسی برگرفته از قرآن کریم است

سنندج_نماینده ولی فقیه استان همدان گفت: امام راحل طراح یک مکتب سیاسی برگرفته از قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی صبح یکشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال امام و شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: اساس حاکمیت باید حاکمیت الهی شود و امام راحل طراح یک مکتب سیاسی بر گرفته از قرآن کریم است و تمامی کلام و سخنان امام برگرفته از قرآن کریم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به سه ویژگی مکتب امام راحل اشاره کردند و فرمودند «عقلانیت»، «معنوی» و «عدالت» سه ویژگی اصلی مکتب امام راحل است.

نماینده ولی فقیه استان همدان به مظاهر عقلانیت پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی در تعاملات با نظام سلطه یا باید بجنگد، یا باید تسلیم شود و یا باید مقاومت کند و قطعاً جمهوری اسلامی اهل جنگ نیست و در برابر جنگ‌های دشمنان مقاومت کرده است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدعی استقلال است، بیان کرد: آمریکا اختلافات خود را در آبان ۵۸ بعد از انقلاب اسلامی با براندازی شروع کردند و بدنبال جنگ بود وگرنه ایران اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیست.

وی اذعان کرد: رژیم صهیونیستی امروز جنایت‌های بی سابقه‌ای را در تاریخ رقم می‌زند و هیچ جای تاریخ چنین رژیم کودک کشی نبوده و ندیده‌ایم و امروز مردان مسلمان غزه مقاومت را رقم زدند و این همان مقاومتی است که امام راحل به آن اشاره داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وعده صادق از مظاهر عقلانیت جمهوری اسلامی است، گفت: این اتفاق نوع رفتار و تعاملات کشورهای دنیا با جمهوری اسلامی را تغییر داد و علیرغم اینکه ایران در تحریم بود اما قدرتی را رقم زد که امروز دشمن توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

شعبانی اذعان کرد: اعتماد به جوانان این کشور موجب شد قدرتی را رقم بزنند که جریان مقاومت را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه هرجا که به اسلام و مکتب امام راحل عمل کنیم موفق خواهیم بود، گفت: اگر جامعه‌ای خدا را باور کند پیروز همه عرصه‌ها خواهد بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امام به مردم سالاری اعتقاد داشت و معتقد بود حکومت و انقلاب و جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و در طول ۴۵ سال قبل انقلاب اسلامی ایران وابسته به اشخاص نبود و شهید بهشتی، شهید رجایی، و سایر شخصیت‌های برجسته شهید شدند اما به دلیل حضور مردم و مردم سالاری دینی کشور همچنان کشور در حال حرکت به جلو بود.

وی اضافه کرد: در انتخابات پیش رو نیز باید مردم با حضور در انتخابات سرنوشت مملکت را رقم بزنند و آینده درخشانی را برای کشور به وجود آوردند.

کد خبر 6125616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha