۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۸

کلانتر معتمدی مطرح کرد؛

خاطره‌ ای از دوران بیماری امام(ره)/ نماز به وقت ضعف جسمی

خاطره‌ ای از دوران بیماری امام(ره)/ نماز به وقت ضعف جسمی

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح خاطره ای از روحیه امام خمینی (ره) در دوران بیماری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا کلانتر معتمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در آستانه سالگرد ارتحال امام (ره)، از مهم‌ترین خاطرات دوران مراقبت خود از امام راحل (ره) در روزهای پایانی عمر مبارک ایشان در بیمارستان سخن گفت.

به گفته وی، مهم‌ترین وجه رفتاری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مدتی که در بیمارستان بستری بودند، اهتمام کم نظیر ایشان به فریضه نمازهای یومیه و نماز شب بود.

کلانتر معتمدی اظهار داشت: یکی از مواردی که هرگز نمی‌توانم فراموش کنم یکی از بیدار شدن‌های حضرت امام (ره) پیش از سحرگاه برای نماز شب بود.

وی گفت: در یکی از شب‌ها که ایشان به خاطر کم‌خونی تحت درمان با تزریق خون قرار داشتند حدود ساعت ۴ صبح در کمال ناباوری دیدیم که امام (ره) با وجود غلبه ضعف و بیماری و ادامه روند تزریق خون با همان لوله‌های متصل به عروق برای نماز شب برخاستند و پس از طی مقدمات به اقامه نماز شب پرداختند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشیدی در بیمارستان تهران به علت ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کردند. ایشان زمان رحلت ۸۶ سال سن داشتند.

کد خبر 6125778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      2 0
      روح امام بزرگوارشاد انشاالله ماروشفاعت کنند روزقیامت
    • بهار IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      2 0
      روح امام بزرگوار قرین رحمت الهی
    • فرزاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      1 0
      روحت شاد و یادت گرامی و راهت پر رهرو.من دوران حیاط شما خردسال بودم.اما در جوانی با چیزهایی که از تحقیق خود درباره شخصیت و اهداف و آرمانهای شما فهمیدم،علیرغم تلاش بسیار زیاد و انبوده دشمنان و بدخواهان شما بزرگی و ایمان قوی شما امام راحل را اقرا میکنم و خدا را شاکرم که در طوفان حوادت به بیراهه نرفتم