۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

کارشناس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است

کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد تداخلات دارویی با برخی از خوراکی‌ها توصیه‌هایی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الناز ذوقی گفت: بیماران باید برای پیشگیری از تداخلات دارو با غذا حتماً به توصیه‌های داروسازان در خصوص نحوه صحیح مصرف داروها به لحاظ مصرف آن همراه غذا یا با معده خالی توجه کنند.

وی، یکی از تداخلات دارویی با خوراکی‌ها را علف چای یا گل راعی معرفی کرد و افزود: از علف چای در ایران فرآورده‌هایی با نام‌های تجاری پرفوران، هایپران یا نروکسین جهت کنترل اختلالاتی مانند اضطراب وجود دارند در صورت مصرف هم‌زمان با برخی داروهای ضد اضطراب و افسردگی دیگر مانند داروهای مهار کننده انتخابی سروتونین مانند سیتالوپرام، داروهای ضد افسردگی مانند نورتریپتیلین، داروهای مهارکننده مونوآمین‌اکسیداز مانند سلژیلین می‌تواند باعث بروز سندرم سروتونینی شود.

به گفته وی، سندرم سروتونین طیفی از علائم بی‌قراری، گیجی، تعریق، لرز، اسپاسم عضلانی، تغییرات فشارخون یا عوارض شدیدتر است و بیمارانی که داروهای اعصاب و روان مصرف می‌کنند به دنبال بروز علائم مشکوک بهویژه بعد از شروع داروی جدید باید پزشک خود را مطلع کنند.

کد خبر 6129235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      مردان چنان زیر فشار اقتصادی میباشند که هر روز مرگ را حس میکنند به هر دری میزنند بجز مرگ چیزی پشت ان.نیست.