۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲:۰۳

بلینکن در سفر به خاورمیانه برای پیشبرد طرح صلح بایدن

بلینکن در سفر به خاورمیانه برای پیشبرد طرح صلح بایدن

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به خاورمیانه به دنبال راضی کردن طرف‌های منازعه به منظور رسیدن به توافق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای هشتمین بار از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به خاورمیانه سفر کرده و به دنبال اجرایی کردن طرح صلح بایدن در غزه خواهد بود.

بر این اساس، بلینکن در ابتدا با سفر به سرزمین‌های اشغالی، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار و گفتگو کرده و به دنبال مجاب کردن آنها به پذیرش طرح صلح بایدن خواهد بود.

وی سپس با سفر به امان، پایتخت اردن در کنفرانس بین المللی مربوط به غزه شرکت می‌کند که به دنبال جمع آوری کمک‌ها برای فلسطینیان و بازسازی این باریکه پس از جنگ است. انتظار می‌رود بلینکن در این کنفرانس نیز با مقامات ارشد منطقه‌ای و بین المللی دیدار داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به دوحه، پایتخت قطر علاوه بر گفتگو درباره طرح صلح بایدن، می کوشد مقامات این کشور را مجاب به اعمال نقش پررنگ‌تر در روند میانجیگری به منظور راضی کردن جنبش حماس برای پذیرش شروط تل آویو کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید حماس هنوز به میانجیگران مصری و قطری نظر خود را درباره طرح صلح پیشنهاد شده ارائه نکرده است.

مقامات حماس بارها تاکید کرده‌اند هر گونه توافق با طرف صهیونیست باید شامل استقرار آتش بس دائمی و خروج کامل نظامیان این رژیم از غزه باشد؛ موضوعی که مقامات صهیونیست از پذیرش آن اجتناب می‌کنند.

کد خبر 6131712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      آقای بلینکن دنیا فهمیده شما دروغ میگویید شما به خاورمیانه میروید جنگ را تشدید کنید ای فریبکاران