۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد:

دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد_ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه سراسری عرضه صنایع‌دستی با بیش از ۲۰۰ غرفه، در منطقه نمونه گردشگری ملی بش قارداش بجنورد برپا می‌شود.

علی مستوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری شهرداری بجنورد و همچنین هم‌افزایی ایجاد شده در مجموعه اداری استان، رویکرد به تولید و برندسازی، مشاغل خانگی و کارگاه‌های صنایع‌دستی رشد مضاعفی داشته و برگزاری این نمایشگاه موجب عرضه مستقیم محصولات می‌شود و به اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: برپایی این نمایشگاه پس از پشت سر گذاشتن چند سال رکود و دوران پس از کرونا، موجب عرضه مستقیم تولیدات صنعتگران صنایع‌دستی به همشهریان و گردشگران بوده و در حفظ و ماندگاری گردشگران نیز اثرات مثبتی به همراه دارد.

مستوفیان با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامه آن در سال جاری، این حمایت‌ها و برگزاری نمایشگاه را از عوامل کاهش هزینه تولید و ایجاد مزیت رقابتی برشمرده و اظهار امیدواری کرد در این نمایشگاه شاهد تنوع بیشتر محصولات تولید شده نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

کد خبر 6136585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha