۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید آذربایجان شرقی خبر داد؛

تحقق ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری

تحقق ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری

تبریز-معاون توسعۀ مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از تحقق ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نامی در گفت وگوی خبری اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور شهید باید ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان، ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز و ۷ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز بخش فیزیوتراپی مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تبریز اختصاص یابد.

وی گفت: تخصیص اعتبارات مورد اشاره تدریجاً در حال تحقق است و کمبود منابع مالی، اجرای کامل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور شهید در حوزۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به تأخیر انداخته است.

وی اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات وزارت نفت و اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اجرای مصوبات سفر استانیِ رئیس جمهور شهید در حوزه بنیاد شهید آذربایجان شرقی تخصیص یافته و در تلاشیم با جذب منابع بیشتر، شاهد تسریع در اجرای مصوبات و نهایتاً بهره‌مندی جامعۀ بزرگوار ایثارگری و آحاد مردم از ثمرات این مصوبات باشیم.

معاون توسعۀ مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: کارگروه ویژه و تخصصی پایش تحقق مصوبات سفر استانی در بنیاد شهید استان مرتباً تشکیل جلسه می‌دهد و پیگیر مصوبات است تا این مصوبات به صورت حداکثری تحقق پیدا کند.

تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی

نامی همچنین با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد ردیف‌های پستی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در ستاد استانی و ادارات شهرستانی خالیست، گفت: بنیاد شهید دارای شرح وظایف گسترده و موضوعات متنوع است و برای اجرای وظایف تعریف شده که بر اساس قانون بر عهده دارد، به نیروی انسانی، به ویژه نیروی انسانی متخصص نیاز دارد تا بتواند هدفگذاری های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم عزتمند خانواده‌های شهدا و ایثارگران را دنبال و به نتایج مدّ نظر برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ستاد استانی، مسئولان معاونت توسعۀ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز نیز درصدد رفع کمبود نیروی انسانی آذربایجان شرقی هستند که جای قدردانی دارد، افزود: چابک سازی سازمان، امری ضروری است اما نباید مسائل و مشکلات کمبود نیرو را نیز نادیده گرفت.

نامی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی است، ادامه داد: لزوم تقویت نیروی انسانی از درخواست‌ها و مطالبات مهم استان از بنیاد مرکز است.

لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت استان‌ها

وی همچنین با تاکید بر لزوم آسیب شناسی نظام اداری با رویکرد تمرکززداییِ تصمیم سازی ها و افزایش اختیارات استان‌ها در امور مرتبط با حوزۀ معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها با استفادۀ بیش از گذشته از ظرفیت خود استان‌ها باشد، ادارات کل، قدرت اجرایی بیشتری پیدا کرده، تصمیم گیری ها سهل تر شده و مسیرها به درستی طی می‌شود.

معاون توسعۀ مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: تمرکززدایی از مرکز و اِعطای اختیاراتِ بیشتر به تصمیم‌گیران استانی، کارآیی و بهره وری را نیز افزایش می‌دهد و همین امر در نهایت به شادابی و نشاطِ بیشترِ کارکنان منجر شده و گامی برای رشد رضایتمندی جامعۀ هدف از خدمات ارائه شده نیز خواهد بود.

نامی، همچنین از تعریف و اجرای نظام برنامه ریزی عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک شاهکار یاد و اظهار کرد: بنیاد شهید در اثر این رویکرد، هم اکنون به عنوان یک سازمان برنامه محور شناخته می‌شود.

وی، بهبود مستمر فرایندها، شفافیت و ارتقای بهره وری سازمانی را مهم‌ترین نتایج اجرای برنامه عملیاتی برشمرد و در عین حال با بیان اینکه این نظام برنامه ریزی، سیر تکاملی خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: امسال در سومین سال اجرای برنامۀ عملیاتی، به نسبتِ دو سال گذشته میزان آشنایی همکاران و مدیران نسبت به آن بهتر شده است ولی از آنجا که این موضوع تجربه جدیدی است کماکان نیاز به آموزش، یادگیری و تعامل بین ستاد مرکز و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان وجود دارد.

معاون توسعۀ مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به تلاش بی وقفۀ این معاونت برای توسعۀ مزایای معیشتی و رفاهی کارکنان نیز اشاره و عنوان کرد: باور ما این است که در اثر کار، زندگی و در اثر زندگی، کار نباید لطمه ببیند و باید یک تعادل بین این دو ایجاد شود. همکاران من در معاونت توسعه مدیریت بنیاد شهید استان تلاش می‌کنند علاوه بر اجرای برنامه‌های رفاهیِ ابلاغی از سوی ستاد مرکز، با استفاده از امکانات موجود در بنیاد استان، بین این دو تعادل ایجاد کنند.

نامی تاکید کرد: توجه به ابعاد مختلف امور رفاهی و معیشتی کارکنان بسیار حائز اهمیت است زیرا نتیجۀ آن منجر به بهبود عملکرد کارکنان و در نهایت ارتقای سطح عملکرد بنیاد شهید استان در خدمات رسانی مطلوب به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران عزیز خواهد شد.

وی یادآوری کرد: کارکنان بنیاد شهید استان هم اکنون علاوه بر برخورداری از «مزایای معیشتی» مانند کمک هزینۀ غذا و دریافت خدمات حوزۀ بهداشت و سلامت مثل بیمۀ تکمیلی درمان، از «مزایای رفاهی» شامل استفاده از اماکن و مراکز اقامتی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی و «مزایای حمایتی» مانند پرداخت‌های مناسبتی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت، بن خرید کالا، پاداش ازدواج، پاداش فرزندآوری و کمک هزینه مهدکودک نیز بهره می‌برند.

کد خبر 6136760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha