۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان:

مردم تخلفات صنوف به ویژه خبازی‌ها را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند

مردم تخلفات صنوف به ویژه خبازی‌ها را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند

سنندج_مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: مردم هر گونه تخلف صنوف استان به ویژه خبازی ها را می‌توانند به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

حسین رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ براساس مصوبه سران قوا و اعلام به تمامی شعب سازمان تعزیرات حکومتی، مجازات‌های اعلامی در نظام قانون صنفی و قانون تعزیرات حکومتی ۱۰ برابر افزایش یافت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان بیان کرد: بنابراین مجازات‌ها در طول دو سال گذشته هم اثر بخشی و هم بازدارندگی لازم را داشته است.

رحیمیان عنوان کرد: در کنار جریمه ۱۰ برابری، نصب پارچه و بنر بر روی سردرب واحد صنفی متخلف، بازدارندگی خوبی را در طول دو سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: از ۱۸ اردیبهشت ماه که قیمت نان‌های آزاد هم تعیین شد مصوبات مختص خبازی‌های آزاد پز بوده و قبل از آن پرونده‌هایی که در خصوص خبازی‌های یارانه‌ایی بوده ارسال و به همه پرونده‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: از ۱۸ اردیبهشت ماه ۴ نوع نان قیمت گذاری شده است و قیمتی که برای نان محلی کلانه بدون روغن اعلام شده ۸۰۰۰ تومان، برای کلانه روغنی ۱۰ هزار تومان و نان بربری ۷,۹۰۰ تومان بوده است.

وی بیان کرد: در طول این مدت ۴۰ روز اخیر در خصوص گران‌فروشی و کم فروشی کلانه و بربری پرونده‌ایی واصل نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان اذعان کرد: براساس گزارشاتی که به تعزیرات رسیده، قیمت کلانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: در خصوص اضافه کردن کنجد به نان اصل بر این است که هم نانواها و هم خبازان، نان سنگک و بربری را بدون کنجد عرضه کنند و صرفاً در صورت مطالبه مشتری در خصوص کنجد و سیاه دانه این اقدام انجام شود.

وی تصریح کرد: قیمت نان با کنجد وسیاه دانه برای نان‌های یارانه‌ایی محاسبه شده و برای نان‌های آزاد پز حق اضافه کردن هیچ نوع افزودنی را ندارند.

رحیمیان عنوان کرد: از مردم و شهروندان تقاضا دارم که هر گونه تخلف را چه در بحث خبازی‌ها و چه در سایر صنوف در صورت مشاهده به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی که بصورت رایگان اعلام کنند تا سریع و بدون حضور شاکی به شکایات رسیدگی شود.

کد خبر 6136921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha