۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶

رئیس مجمع کانون‌های تبلیغی و جهادی در گفت‌وگو با مهر:

«مهمونی کیلومتری غدیر» یک جشن مردمی است

«مهمونی کیلومتری غدیر» یک جشن مردمی است

طبرستانی با اشاره به اینکه مهمونی کیلومتری یک جشن مردمی است گفت: در برپایی این مراسم مردم مشارکت مستقیم دارند و بسیاری از موکب ها مردمی هستند.

محمد حسین طبرستانی رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی و جهادی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عید غدیر خم در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام با عنوان «عید الله الاکبر» یاد شده است و به تعبیر دیگر، از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان به‌شمار می‌رود اظهار داشت: همانگونه که مراسم عزاداری ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان بسیار با شکوه برپا می‌شود لازم است مراسم‌های جشن و سرور آل الله نیز بسیار با شکوه برگزار شود که یکی از این جشن‌ها، جشن غدیر و بزرگترین عید شیعیان است.

وی با اشاره به برگزاری مهمونی کیلومتری عنوان کرد: راهپیمایی روز غدیر و مراسم‌هایی از این دست به جهت آن جنبه عمومی یعنی درگیر کردن اقشار مختلف تأثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی روی بدنه جامعه ایجاد می‌کند بر همین اساس می‌طلبد با حضوری پررنگ در این مهمانی شرکت داشته باشیم. حضور در این مراسم می‌تواند شادی را به کل جامعه سرایت دهد.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی و جهادی کشور با بیان اینکه مهمونی کیلومتری برای همین سنین است و اختصاص به قشر و سن خاصی ندارد گفت: مهمونی کیلومتری امسال سومین بار است که برگزار می‌شود و دو سال قبل دیدیم که حتی کودکان و نوجوانان در این مهمونی با بازی، شادی و سرگرمی ساعات خوشی را سپری کردند امسال نیز بسیار پرشورتر این جشن برگزار خواهد شد.

طبرستانی با اشاره به اینکه مهمونی کیلومتری یک جشن مردمی است و حکومت تنها وظیفه دارد زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم با شکوه آماده کند ابراز داشت: در برپایی این مراسم مردم مشارکت مستقیم دارند و بسیاری از موکب ها مردمی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی برنده امسال نیز مردم بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل در جشن غدیر شرکت خواهند کرد و شاهد خلق حضوری میلیونی در تهران خواهیم بود.

کد خبر 6136983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha