۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

وضعیت مطلوب تامین دارو در استان بوشهر/ کمبودی نداریم

وضعیت مطلوب تامین دارو در استان بوشهر/ کمبودی نداریم

بوشهر- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت مطلوب تامین دارو در استان گفت: کمبود دارو در سطح استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان بوشهر ۱۶۲ داروخانه داریم که ۲۶ مجوز برای ساخت داروخانه‌های جدید صادر شده و ۱۸ مورد عملیاتی شده است که ۲۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۳۲ داروخانه منتخب است.

وی با اشاره به اینکه همه داروهای مورد نیاز بیماران در استان بوشهر موجود است تصریح کرد: بیماران برای تأمین داروی خود نیازی به مراجعه به سایر استان‌ها ندارند. گاهاً برخی برندها ممکن است موجود نباشد ولی دارو با دیگر برندها تأمین می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه به صورت مستمر از داروخانه‌ها بازرسی می‌شود تاکید کرد: وضعیت خوبی را از نظر دارویی در سطح استان بوشهر شاهد هستیم.

وی در مورد کمبود شیر نیز بیان کرد: به خاطر قیمت بالای شیر در کشورهای حاشیه خلیج فارس و به منظور جلوگیری از قاچاق، مشکلاتی را در توزیع در سطح کشور شاهد بودیم.

رضایی تاکید کرد: اکنون شیر به اندازه کافی در شرکت‌های پخش موجود است و با رفع مشکلات پرداخت هزینه، شاهد توزیع مناسب خواهیم بود.

کد خبر 6139018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha