۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳

استاندار یزد:

غدیر باید در خانواده ها به یک فرهنگ تبدیل شود

غدیر باید در خانواده ها به یک فرهنگ تبدیل شود

یزد- استاندار یزد با اشاره به اهمیت عید غدیر خم برای مسلمین به ویژه شیعیان گفت: عید غدیر باید به یک فرهنگ در خانواده‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در جلسه هماهنگی جشن های دهه امامت و ولایت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: غدیر عید مهم همه مسلمین به ویژه شیعیان است و باید بتوانیم آن را در تراز نوروز و حتی بالاتر از برگزار کنیم.

مهران فاطمی ادامه داد: غدیر باید تبدیل به یک فرهنگ شود و خانواده ها برای آن جشن برگزار کنند، اطعام کنند و مهمانی بدهند.

وی افزود: زمانی در مسئله تبیین غدیر موفق خواهیم بود که عید غدیرخم در سرفصل برنامه های همه خانواده ها قرار گیرد و اعضای خانواده برای رسیدن این عید انتظار بکشند و همانند نوروز برای آن اشتیاق داشته باشند.

سنت اطعام غدیر باید در استان یزد احیا شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اطعام عید غدیر خم یک سنت است و شایسته است که احیا شود، اظهار کرد: برخی مراسم و سنت های عید غدیر خم نیازمند بانی است که لازم است با اطلاع رسانی در این زمینه اقدام شود.

علی اکبر عزیزی بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه هایی نظیر تبلیغات اسلامی و اوقاف استان یزد تاکید کرد و گفت: با هماهنگی این دستگاه ها می توان برنامه های متنوعی به مناسب عید غدیر خم اجرا کرد.

کد خبر 6139103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha