۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

دانش‌آموزی که تحقیر دگرگونش کرد/ «حیوان دوپا؛ گوسفند» است!

دانش‌آموزی که تحقیر دگرگونش کرد/ «حیوان دوپا؛ گوسفند» است!

مهرداد کبیری کارگردان فیلم کوتاه «حیوان دوپا؛ گوسفند» با اشاره به ویژگی های فیلم که درباره تحقیر نوجوانان است، عنوان کرد که این اثر در بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم بروکلین به نمایش درآمده است.

مهرداد کبیری تهیه‌کننده و کارگردان فیلم کوتاه «حیوان دوپا؛ گوسفند» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ایده نوشتن این فیلمنامه توضیح داد: منزل ما طبقه نهم یک ساختمان است و پایین آپارتمان چند مدرسه قرار دارد که یکی از آن‌ها دبیرستان پسرانه است. یک‌روز من از بلندگوی مدرسه شنیدم که ناظم مدرسه دانش‌آموزی را از صف بیرون کشید و شروع کرد به تحقیر او. این ماجرا گذشت و پس از حدود ۳ سال شبی تا صبح بیدار بودم و شب سختی را به لحاظ روحی گذرانده بودم. صبح شد و در خانه مشغول ورزش بودم که دوباره صدای آن ناظم مدرسه را از بلندگو شنیدم. گویا جرقه‌ای در ذهنم زده شد و طرح اولیه این فیلمنامه را نوشتم. به طور کلی در این حدود ۳ سال به این فکر می کردم که وقتی بچه‌ای تحقیر می‌شود چه اتفاقی را پشت سر گذاشته است و سرنوشت آن دانش آموز بعد از آن تحقیر چه شده است؟

دانش‌آموزی که تحقیر دگرگونش کرد/ «حیوان دوپا؛ گوسفند» است!

وی در ادامه از اولین حضور جهانی این فیلم کوتاه در جشنواره بروکلین خبر داد و گفت: فیلم کوتاه «حیوان دوپا؛ گوسفند» به بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم بروکلین راه پیدا کرده است که از ٣١ می تا ٩ ژوئن (١١ تا ٢٠ خرداد) به صورت حضوری در شهر نیویورک برگزار شد. من پیش‌تر با پخش‌کننده‌های زیادی کار کرده بودم اما تجربه خوبی از همکاری با آن‌ها نداشتم. براساس همین تجربه پخش فیلم را خودم انجام دادم و برایم مهم بود که اولین اکران جهانی این فیلم در یک جشنواره خوب و معتبر باشد که به فیلمسازان مستقل توجه ویژه‌ای دارد.

این کارگردان در پایان درباره چالش‌های ساخت این فیلم کوتاه تصریح کرد: بچه‌های فیلم کوتاه مخصوصاً در ایران با چالش‌های زیادی مواجه هستند زیرا باید جذب سرمایه کنند و فیلمنامه‌شان را ارائه دهند. چند تهیه‌کننده برای ساخت این فیلم پای کار آمدند اما کار سختی پیش رو داشتیم و روزهای پایانی سال هم تاریخ شروع کار بود. پس نشد که با هم همکاری داشته باشیم. فیلم کوتاه «حیوان دوپا؛ گوسفند» باید در لوکیشن مدرسه فیلمبرداری می‌شد و هنرور هم زیاد داشت. در نتیجه تهیه کنندگی کار را به صورت مشترک با خانم اکرم پورفرزانه مادرم انجام دادیم. در این مسیر عوامل و بازیگران خیلی کمک کردند و بسیار همراه بودند زیرا با فیلمنامه ارتباط برقرار کرده بودند.

دانش‌آموزی که تحقیر دگرگونش کرد/ «حیوان دوپا؛ گوسفند» است!

مازیار سیدی، یزدان کوکبی صبا، شهروز آقایی پور، محسن بنی هاشمی در این فیلم کوتاه ایفای نقش کرده اند.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، تدوین: نفیسه صادقیان، موسیقی: ابن فراز، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراح صدا: رامین ابوالصدق، طراح صحنه و لباس: بهنام معتمدی، طراح گریم: جلال امیری، مدیر تولید: رامین گودرزی فخار، برنامه ریز ودستیار یک کارگردان: مرضیه اکبرنژاد، دستیار کارگردان: علی پرپنچی، منشی صحنه: لیلا مربی، استوری بورد: نوشین پاینده، عکاس: نفیسه صادقیان، طراح پوستر وتیزر: سعید نقی لو، مسئول جلوه های بصری: بیتا اخلاقی، کامپوزیت: مهدی شیخ طادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، ‎مسترینگ و کانفرم اصلاح رنگ و نور: مسعود عقیقی دستیار اصلاح رنگ و نور: سارا احترامی، دستیار یک فیلمبردار: فرهاد رستمی، ‎دستیاران فیلمبردار: مصطفی صادقی-حمید روحی-علیرضا فتحی-آسنا جعفری -اپراتور دوربین: حسین عسگری، همکاران صدابردار: میلاد شجاعی، متین روشن، دستیار طراح صحنه و لباس: علی ریوندی، تصویربردار پشت صحنه: نهال دامیار، نیلوفر عبادی، تدارکات: محسن مختارزاده، مهرداد مختار زاده، علی ایمانی، مترجم: نوید خداوند، زیرنویس: رضا تاری وردی.

کد خبر 6139166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha