۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

نظر یک کارشناس اصلاح‌طلب در خصوص مناظره دیشب

نظر یک کارشناس اصلاح‌طلب در خصوص مناظره دیشب

یک کارشناس اقتصادی گفت: برآیند صحبت‌های آقای پزشکیان نشان می‌دهد خودش هم باور ندارد در این جمع می‌تواند سکان‌دار ریاست جمهوری شود.

محمودخاقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اولین مناظره با موضوع حل تورم اظهار کرد: من تعجب می‌کنم از حضور آقای قاضی‌زاده در جمع کاندیداها چون ایشان یکی از ضعیف‌ترین کاندیداها در این دوره هستند.

وی بیان کرد: این نامزد معتقد است باید شرکت ملی نفت به عموم جامعه واگذار شود در صورتی که هم اکنون شرکت ملی نفت به نمایندگی از مردم این کار را انجام می‌دهد. در مورد سهام عدالت نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است.

این کارشناس اصلاح طلب در ادامه به موضع گیری های آقای قالیباف اشاره کرد و گفت: آقای قالیباف در طول مناظره فقط می‌گوید ما این کار را کردیم و این کار را نکردیم و ظاهراً ایشان یادش رفته که فرمانده نیروی انتظامی بوده و اتوموبیل های بنز را وارد کرده و جانشینش آنها را فروخت. اتوبان صدر را دو طبقه کرد و این آیا برای مردم محروم کرده است؟ قالیباف در انتخابات قبلی گفت من نماینده ۹۶ درصد مردم هستم در طول ریاست مجلس یازدهم ثابت شد که ایشان نماینده ۴ درصد است و قانون برنامه هفتم را اگر ببینیم که چگونه تصویب شده مشخص شده که این قانون برای ۹۶ درصد نوشته نشده است و اعمال نفوذ آن ۴ درصد موجب شده است که این قانون تصویب شود.

خاقانی با اشاره به موضع گیری‌های پزشکیان گفت: ایشان تنها سرمایه‌ای که دارد این است که صادق است و خودش هم چندان باور ندارد که می‌تواند از این جمع خارج شود و رئیس جمهور شود برای همین اصلاً وعده و وعید نمی‌دهد می‌داند رئیس دولت یازدهم و دوازدهم کلید را نشان داد که نتوانست عمل کند.

خاقانی با اشاره به مواضع آقای جلیلی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم یک دولت پنهان را تشکیل داد که چوب لای چرخ دولت وقت می‌گذاشت و شعار جالبی دارد که من یک جهان فرصت دارم که می‌توانم یک جهش برای ایران ایجاد کنم. من نگاهی کردم به این موضوع که دیدم یک آقایی در مکزیک کتابی نوشته است که در این کتاب ساختارهای حکمرانی و حکومتی در مکزیک را خطاب قرار داده است. باید گفت در مکزیک باندهای مافیایی قدرت بالایی دارند به همین دلیل آقایی در مکزیک با شعار جالبی توانست در مکزیک با همین شعار یک جهان فرصت وارد شد و رأی آورد و این مشکلات در مکزیک را تا حد زیادی برطرف کرد؛ من معتقدم که آقای جلیلی این کتاب را خوانده است و ایشان روی این موضوعات مسلط است.

وی گفت: آقایان قالیباف و جلیلی شرایط دور زدن تحریم را خوب می‌شناسند.

وی در ادامه با اشاره به موضع گیری‌های آقای پورمحمدی در مناظره گفت: ایشان سوابق خوبی دارد و دست ایشان باز بود و مسائل را منطقی‌تر باز کرد و تدوین کرد من به عنوان یک شنونده که تمایل داشتم به آقای پزشکیان اما نظرم به سمت آقای پورمحمدی تغییر کرد.

وی گفت: اگر پورمحمدی می‌خواست دهان باز کند می‌توانست آنها را نقد کند اما چیزی نگفت و این نشان از افتادگی پور محمدی در این مناظره داشت.

وی گفت: هر ۶ نامزد اعلام کردند برنامه هفتم را اجرا می‌کنند و فقط ۲ نفر از نامزدها استناد کردند به این برنامه که باید برای برنامه هفتم برنامه بنویسند چون اگر درست بود دیگر نیاز نبود برای اجرای آن برنامه نوشت.

کد خبر 6140697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha