۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴

"سیرداپ" خواستار گسترش همکاری‌ها با ایران شد

"سیرداپ" خواستار گسترش همکاری‌ها با ایران شد

در دیدار مدیرکل مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) با رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی بر گسترش همکاری‌ها بین ایران و سیرداپ تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) دیروز دوم تیر ماه سال ۱۴۰۳ در محل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیرکل سیرداپ، با بیان این که از آخرین بازدید از ایران، تغییرات بسیار زیادی را دیدم و این نشان از توسعه این کشور طی ده سال گذشته دارد، بر همکاری بیش از پیش سیرداپ با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

همچنین مدیرکل سیرداپ با توجه به پیشنهاد این مرکز به مجمع عمومی سازمان ملل برای تعیین ششم جولای به عنوان روز جهانی توسعه روستایی، حمایت ایران و وزارت امور خارجه برای تعیین این روز بین‌المللی را در سازمان ملل خواستار شد.

علی کیانی‌راد، رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی نیز در این دیدار، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت‌های سیرداپ برای به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه کشورهای عضو استفاده می‌کند، اعلام آمادگی کرد تا سیرداپ و جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های مشترک را اجرایی کنند.

هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز استفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله پست‌های کلیدی سیرداپ، با توجه به ظرفیت‌های آبزی‌پروری و همچنین تجربیات توسعه روستایی به ویژه در حوزه زنان و جوانان روستایی را تقاضا کرد.

کد خبر 6145457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      همکاری جهت رشد توسعه کشور منافع ملی رونق اقتصاد کشور بسیار عالی 💯👌👍