۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

مهر گزارش می دهد؛

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

ارومیه - با نزدیک شدن به۸تیرماه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت گسترده ستادهای نامزدها شور انتخابات با مشارکت گسترده مردمی جای جای شهرها و روستاهای استان را فرا گرفته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شمارش معکوس برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پررنگ شدن فعالیت ستادهای تبلیغاتی کاندیدها نیز در سطح شهر آغاز شده و شور و هیجان خاصی برای بهتر برگزار شدن انتخابات ۸ تیرماه در بین مردم موج می‌زند.

در روزهای و شب‌های منتهی به روز ۸ تیرماه چهره شهرها، خیابان‌ها حتی مناطق روستایی آذربایجان غربی کاملاً رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و تمامی نامزدهای این دوره به همراه طرفداران خود هر کدام به روش و شیوه‌ای به دنبال کسب آرای مردمی هستند.

توزیع بروشور، نصب و الصاق بنرهایی حاوی عکس‌ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی در معابر و میادین اصلی و فرعی شهرها به همراه برگزاری نشست‌ها، همایش‌های شبانه روزی با حضور اقشار مختلف مردمی، حضور در مراسم‌های مختلف، مساجد و… از شیوه‌های این دوره تبلیغات برای جلب آرای مردمی در استان است.

میزگردها، تریبون آزاد، میتینگ‌ها و نشست‌های مردمی در ستادهای نامزدهای انتخاباتی نیز رفته رفته طولانی‌تر از روزهای دیگر در حال برگزاری است و دفاتر نامزدهای انتخاباتی رفته رفته به روز انتخابات هم اکنون مملو از تجمع طرفداران کاندیداهاست.

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

حضور پرشور نسل جوان در ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

با وجود اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به علت حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه و شهادت آنها که در آخرین روزهای اردیبهشت سال جاری به وقوع پیوست زودتر از موعد برگزار می‌شود اما انتخابات با تلاش ستادهای انتخاباتی سر و شکل گرفته و شور سیاسی در جای جای کشور و به تبع آن استان آذربایجان غربی به خصوص ارومیه رو به فزونی است.

شور و شوق انتخاباتی به ویژه با برگزاری مناظره‌ها و میزگردهای تلویزیونی نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است و با توجه به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و ادیان به شمار می‌رود ستادهای تبلیغاتی برنامه‌های مختلفی با محوریت اقوام و نشست با بزرگان قبایل و حضور رؤسای ستادها در اقوام و عشایر مختلف برگزار کردند تا از این طریق به وزن سبد رأی خود بیفزایند.

حضور پرشور جوانان تا پاسی از شب در ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز مشارکت پرشور برای انتخابی اصلح در آذربایجان غربی را فراهم کرده و این حضور پرشور در تریبون‌های آزاد، برگزاری میزگردهای انتخاباتی در ستادهای نامزدها نمود بیشتری دارد.

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای برگزاری انتخابات تمام امکانات دستگاه‌های مختلف به کار گرفته شده تا انتخابات با حضور پرشور و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

رضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه اظهار کرد: در حالی که فرایند انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان به پنج ماه زمان نیاز دارد، اما طبق قانون با توجه به شهادت رئیس جمهور، پروسه انتخابات این دوره در ۵۰ روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت باید در این انتخابات رعایت شود، ادامه داد: در بحث امنیت انتخابات، به برکت خون شهدا، تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت مردم، انتخابات در آذربایجان غربی همواره بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: در این دوره از انتخابات با توجه به اینکه داوطلبان از طیف‌های مختلفی سیاسی کشور نامزد شدند، رقابت خوبی در بین آنان برای جلب اعتماد بیشتر مردم شکل گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تاکید کرد: مسئولان دولتی که کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند، امانت دار مردم هستند و تمام توان خود را به کار می‌گیرند که انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

ابراهیمی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: دشمن تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا مردم را نسبت به انتخابات مأیوس و ناامید کند اما مردم باید بدون توجه به هجمه‌های دشمنان از این حق قانونی خود دفاع کنند و در پای صندوق‌ها رأی حاضر شوند.

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

۲۳۷۵ شعبه اخذ رأی در آذربایجان غربی مستقر می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات دوهزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد، ادامه داد: در انتخابات مجلس برای رأی دادن پنج سند می‌توانست ارائه شود اما در این دوره تنها ۲ سند "اصل کارت ملی و شناسنامه"برای احراز هویت و رأی دادن لازم است و همچنین شناسنامه‌ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

وی بیان کرد: تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه بر این با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق‌های رأی در مناطق روستایی بیشتر باشد.

ابراهیمی به افزایش پوشش اینترنتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش از انتخابات الکترونیکی خواهد بود این مهم در دستور کار قرار گرفته است چنانکه در انتخابات قبلی بیش از ۹۹ درصد شعب به صورت آنلاین از پوشش اینترنتی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه احراز هویت نیز توسط دستگاه‌های الکترونیکی صورت خواهد گرفت افزود: سن رأی دهندگان نیز ۱۸ سال در این دوره مشخص شده است.

ابراهیمی با اشاره به مرزی بودن استان اظهارکرد: این استان با وجود داشتن مرز با سه کشور امروز از امنیت پایدار برخوردار است و می‌توان گفت آذربایجان غربی از امن ترین استان‌های کشور است و همانطور که در انتخابات قبلی هیچ اتفاقی نیفتاد این بار نیز در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

۳۰۰ نقطه در ارومیه برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد

فرماندار ارومیه گفت: ۳۰۰ نقطه شهر با دیواره‌های سفید برای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آماده شده است و این فضاها به نمایندگان داوطلبان اطلاع‌رسانی و پوستر نامزدهای انتخاباتی نیز نصب شده است.

غلامحسین عماری در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: علاوه بر شهر ارومیه، ۶۹ نقطه در بخش نازلو، پنج نقطه در هرکدام از بخش‌های سیلوانا و صومای برادوست، چهار نقطه در بخش انزل و همچنین حداقل یک نقطه در تمامی روستاهای شهرستان برای تبلیغات انتخابات مهیا و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه فضای متعارف، عادلانه و تعریف شده و طبق استانداردهای وزارت کشور را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار شده است، اضافه کرد: اگر در فضای خارج از فضای تعیین شده و خارج از دستورالعمل‌ها و چهارچوب‌ها شاهد تبلیغات باشیم، بر اساس قوانین مربوطه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ارومیه ۵۶۱ صندوق رأی نهایی شده‌است، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات تعداد شعبات شهر ارومیه از ۲۸۷ صندوق اخذ رأی در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی به ۲۹۵ شعبه افزایش یافته‌است.

عماری اضافه کرد: شعبات نهایی شده در روستاهای بخش مرکزی به ۱۲۱، در بخش سیلوانا به ۴۳، بخش صومای برادوست به ۳۵، بخش نازلو به ۴۱ و در بخش انزل به ۲۶ شعبه افزایش پیدا کرده است و در مجموع ۱۸ شعبه اخذ رأی نسبت به دوره قبل (۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲) افزایش پیدا کرده‌است.

فرماندار شهرستان ارومیه ادامه داد: در این دوره ۱۶۷ صندوق سیار برای جمع آوری رأی در مناطق شهری و بخصوص مناطق روستایی و همچنین سایر مراکز و اماکن از جمله بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی که مردم امکان حضور در شعب اخذ رأی را ندارند، تدارک دیده شده‌است.

به گفته‌ی فرماندار ارومیه در هر شعبه بین ۱۵ تا ۲۰ نفر جهت اخذ رأی در روز انتخابات حضور خواهند داشت و در مجموع این انتخابات در شهرستان ارومیه با ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

تب داغ انتخابات در آذربایجان غربی/شور سیاسی برای خلق حماسه ملی

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی آذربایجان غربی تعیین شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر فراهم شدن بسترها برای رقابت سالم برمدار قانون و صیانت از آرای مردم گفت: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

ناصر عتباتی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تسهیل دسترسی به مقام‌های قضائی، پیشگیری از تخریب و توهین، رعایت اخلاق انتخاباتی و طرح موضوعات ویژه از سوی رؤسای دادگستری در شورای تأمین شهرستان‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران این بخش قرار گیرد.

وی با اشاره به تبیین اهمیت موضوع انتخاب ریاست جمهوری اضافه کرد: روح شهدای خدمت ناظر بر اعمال تمامی خادمان نظام است و به همین دلیل با یکپارچگی اجرا می‌توان اهمیت انتخاب ریاست جمهوری را در تعیین سرنوشت کشور و مردم تبیین کنیم تا انتخاباتی سالم، در یک فضای امن با مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی افزود: باید همه نهادها برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب و نماد کلی مردم سالاری دینی بوده و رویایی برای بسیاری از کشورهای منطقه است، تلاش کنند.

عتباتی به رعایت چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: همه مسؤولان دخیل در انتخابات می‌بایست برای مشارکت حداکثری تلاش کنند و بسترها را برای یک رقابت سالم بر مدار قانون فراهم کنند تا انتخاباتی را در یک فضای امن شاهد باشیم و در راستای سلامت انتخابات از آرای مردم صیانت کنیم.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 6146694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      فقط جبهه انقلاب