۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۷

عابدی تاکید کرد؛

ماموریت بیمه سلامت تا ۱۴۰۵/ توجه به پیشگیری سطح چهار

ماموریت بیمه سلامت تا ۱۴۰۵/ توجه به پیشگیری سطح چهار

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه در نظام سلامت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید عابدی، از سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه گر پایه سلامت یاد کرد و افزود: این سازمان مأموریت دارد با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه، ساز و کار کاهش مخاطرات مالی در قبال هزینه‌های سلامت و ارتقای سلامت بیمه شدگان را فراهم کند که در این راستا در سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵، اقدامات اساسی را در حوزه پیشگیری سطح چهار در نظام سلامت اعمال می‌کند.

وی ادامه داد: به پاسداشت اصول و ارزش‌های انسانی و اخلاقی، سازمان بیمه سلامت ایران در اتخاذ و اجرای راهبردهای پیشگیرانه بر ارزش‌های قانون مداری، اخلاق مداری، دانش محوری، عدالت محوری، سلامت محوری، خلاقیت و نوآوری، شفافیت و پاسخگویی، هوشمندی و آینده نگری و حفظ و رعایت کرامت انسانی تاکید دارد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به موضوعات راهبردی بیمه سلامت در پیشگیری سطح چهار، تصریح کرد: از جمله موارد مهم و مرتبط با پیشگیری سطح چهار می‌توان به کاهش میزان مواجهه با سیستم خدمات پزشکی، کاهش سطح مواجهه با ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از خدمات اشاره کرد در واقع پیشگیری سطح چهار، پیشگیری از کلیه اقدامات تشخیصی درمانی است که منجر به ضرر و زیان بیمار می‌شود.

عابدی در خصوص اسناد بالادستی در موضوع پیشگیری اظهار داشت: توجه به پیشگیری در سند چشم انداز، سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه هفتم توسعه و اساسنامه سازمان بیمه سلامت کاملاً مشخص است که با استقرار کامل پزشکی خانواده در سطح جامع، فرصت خوبی برای گسترش پیشگیری فراهم می‌شود.

کد خبر 6147125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha