۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم موثر است؟

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم موثر است؟

با ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم موثر است یا خیر.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در همین ابتدا بگذارید تا نظرمان را در قالب یک تصویر بیان کنیم و در ادامه به واسازی و تشریح آن بپردازیم. جواب یک کلمه است: بله! هدیه همیشه اسب تروایی است که از دروازه‌ی قلب‌های هدیه‌گیرندگان می‌گذرد و شهر ذهن و زبانشان را فتح می‌کند.

برای رسیدن به پاسخ تفصیلی این پرسش که " آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم موثراند؟" از چهار منبع یاری گرفتم. طبق نتایج نظرسنجی‌های گوناگونی که در سال‌های مختلف انجام شده، روایی این گزاره مورد تأیید است؛ یعنی دادن هدایای تبلیغاتی می‌تواند باعث جذب مشتری شده و حتی فراتر از آن، بسیاری از کم و کاستی‌ها را هم بپوشاند. طبق تحقیقات و به طور متوسط هدایای تبلیغاتی تا هشت ماه نگهداری می‌شود و این به معنای حضور اسب تروای صاحب شغل در منزل یا محل کار مشتری است.

تأثیر هدیه تبلیغاتی در فرهنگ‌های مختلف

در توصیه‌های گوناگون فرهنگ‌ها و ادیان مختلف به دادن هدیه و تأثیرات مثبت آن تاکید شده است و کسی نیست که خلاف آن را ثابت کرده یا حتی مدعی آن باشد.

از نظر روانشناسی و انسان‌شناسی، اصالت سود و منفعت یک اصل بنیادین است. تبلیغات خشک و خالی یا دارای وعده‌های سست و واهی را همه تشخیص می‌دهند. ما به‌عنوان یک خریدار یا فروشنده بارها لذت هدیه یا اشانتیون گرفتن را تجربه کرده‌ایم؛ تخفیف یا هدیه‌ای که ممکن است دو درصد خرید ما هم نشود اما اثری فراوان و عمیق دارد. به قول لوی استروس " کارکرد ذهن بشر در طول اعصار همواره یکسان است و این فقط مسائل پیش روی اوست که متفاوت شده است". هدیه هم چیزی نیست که با گذشت زمان تاریخ مصرف آن تمام شود.

هدیه به نحوی اعلام یک سیاست‌گذاری هم هست و آن سیاست بنیادین شریک کردن همگان در سود است. بدون دادن سهم هر یک از شرکای تجارت، سیاست و … یک شرکت یا یک قدرت پایدار نمی‌ماند. مشتری هم یکی از شرکای مهم و بلکه قطب تجارت ماست و ما با هدیه به او اعلام می‌کنیم که قصد داریم سهم او را هم بدهیم.

Shape2

و نهایتأ تجربه‌ی زیسته‌ی هر کدام از ماست. نویسنده بعد از دو دهه هنوز فنجان‌های تبلیغاتی را که در کنار سی‌دی‌های سامسونگ هدیه گرفته دارد و از آن استفاده می‌کند و همین باعث شده این برند از نظر عاطفی برایش متفاوت جلوه کند.

قواعد و نحوه ارائه هدایای تبلیغاتی

در تجارت الکترونیک هدایا نقش بسیار مهم‌تری دارند چون در تجارت سنتی و چهره به چهره یک فروشنده کاربلد می‌تواند به یاری دیدار حضوری و با زبان‌های مختلف، مشتری را از خود کند اما فقدانِ "حضور" در تجارت مجازی را هم می‌توان با هدیه یا همان اسب تروای صاحبِ تجارت، جبران کرد.

اما هدیه دادن هم قواعدی دارد که به چند نکته مهم آن می‌پردازیم. سعی کنید هدیه با سن و موقعیت هدیه‌گیرنده و همچنین تجارت شما تناسب داشته باشد. هدیه یا باید دلیلی داشته باشد یا برای آن دلیلی عنوان شود. یکی از ویژگی‌های آدمی این است که دنبال کشف و گشایش است. حقیقت در لاتین از التیا گرفته شده که به معنای از پرده بیرون افتادن و انکشاف است. این که هدیه را درون بسته‌بندی و کادوپیچ می‌کنند یکی هم به این دلیل است که باز کردن و از پرده برون آوردن ذاتاً دارای لذت است. این نکته‌ی بسیار مهم اصلِ اساسی بسیاری از تجارت‌هاست؛ بدان شرط که بدانیم چگونه آن را اجرایی کنیم.

انتخاب هدیه مناسب

مخاطب خود را بشناسید: هدیه‌ای را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. به سن، جنسیت، علایق و نیازهای آنها توجه کنید.

بودجه خود را تعیین کنید: هدایای تبلیغاتی می‌توانند از ارزان قیمت مانند خودکار تبلیغاتی تا گران قیمت مانند فلش تبلیغاتی باشند. قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خرید، بودجه خود را تعیین کنید.

هدیه‌های کاربردی را انتخاب کنید: هدایایی را انتخاب کنید که کاربردی باشد و مخاطب از آنها استفاده کند. این به شما کمک می‌کند تا نام تجاری خود را در ذهن آنها نگه دارید.

هدایای با کیفیت انتخاب کنید: هدایایی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. که نشان دهنده برند شما باشد. از هدایای ارزان قیمت و بی کیفیت که به سرعت خراب می‌شوند، خودداری کنید.

هدیه‌ای را انتخاب کنید که به برند شما مرتبط باشد: هدیه‌ای را انتخاب کنید که به وضوح به برند شما مرتبط باشد. این می‌تواند شامل چاپ لوگوی شما بر روی هدیه یا انتخاب هدیه‌ای باشد که با محصولات یا خدمات شما مرتبط باشد.

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم موثر است؟

ارائه هدیه تبلیغاتی:

هدیه را به صورت شخصی ارائه دهید: در صورت امکان، هدیه را به صورت حضوری و شخصی ارائه دهید. این تاثیرگذارتر از ارسال آن از طریق پست خواهد بود.

هدیه را با یک پیام شخصی ارائه دهید: به هدیه خود یک کارت یا یادداشت شخصی اضافه کنید تا از گیرنده تشکر کنید و در مورد برند خود به او بگویید.

هدیه را در بسته بندی مناسب ارائه دهید: هدیه خود را در بسته بندی جذاب و با کیفیت بالا ارائه دهید. این به نشان دادن ارزش شما برای گیرنده کمک می‌کند.

هدیه را در زمان مناسب ارائه دهید: هدیه خود را در زمانی مناسب ارائه دهید، مانند تعطیلات یا رویدادهای خاص.

نکات اضافی ارائه هدایای تبلیغاتی:

از هدایای تبلیغاتی غیرقانونی یا غیراخلاقی خودداری کنید: از هدایایی که غیرقانونی یا غیراخلاقی هستند، مانند اقلام دخانی یا مواد الکلی، خودداری کنید.

به قوانین مربوط به هدایای تبلیغاتی توجه کنید: قبل از ارائه هدایای تبلیغاتی، به قوانین مربوط به هدایای تبلیغاتی در منطقه خود توجه کنید.

هدایای خود را پیگیری کنید: پس از ارائه هدایای خود، پیگیری کنید تا ببینید آیا گیرندگان از آنها استفاده می‌کنند یا خیر. این به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی هدیه خود را در آینده بهبود بخشید.

امیدواریم اسب تروای هدیه‌ی شغلی شما متناسب، به‌هنگام، بادلیل و در بسته‌بندی متناسب وارد اقلیم ذهن و زبان مشتری شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6148505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha