۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان وبلوچستان خبرداد؛

وزش باد شدید با سرعت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت در زابل

وزش باد شدید با سرعت ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت در زابل

زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدیدی تا بیشینه ۱۱۵ کیلومتر در ساعت، بامداد امروز دوشنبه ۱۱ تیر ،۱۴۰۳ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: در شهرستان زهک نیز به دلیل وزش باد شدید، بیشینه سرعت باد به ۸۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد.

‌ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

این مسؤول توصیه کرد ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.

کد خبر 6153431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha