۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

مناطق خنک اطراف اصفهان در تابستان

مناطق خنک اطراف اصفهان در تابستان

در ادامه با ما همراه شوید تا با جاهای خنک اطراف اصفهان در تابستان آشنا شوید. 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بهترین گزینه برای گذراندن روزهای طولانی تابستان، سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. این فصل گرم با وجود تعطیلی مدارس، فرصتی برای کاوش در طبیعت و سفر خانوادگی فراهم می‌کند. طبیعت‌گردی در ییلاقات، کوهنوردی و آبتنی فعالیت‌های محبوب تابستانی هستند.

اصفهان شهری نیمه‌کویری است و تابستان‌های گرمی دارد؛ با این وجود روستاهایی خوش‌آب‌وهوا با طبیعت‌سرسبز و آبشارهایی خروشان در اطراف آن وجود دارند که به‌عنوان مقصد سفرهای یک یا چندروزه برای فرار از گرما شناخته می‌شوند. اگر به سفرهای تابستانی علاقه دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا با جاهای خنک اطراف اصفهان در تابستان آشنا شوید.

منطقه گردشگری لادر خمینی شهر

اگر از افراد آشنا به جاذبه‌های گردشگری اصفهان بپرسید که «اطراف اصفهان کجا بریم»، احتمالاً منطقه گردشگری لادر خمینی شهر را به شما معرفی خواهند کرد. این جاذبه گردشگری، در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان (حدود ۴۰ دقیقه رانندگی)، ۱۰ کیلومتری غرب خمینی شهر (حدود ۱۵ دقیقه رانندگی) و در دل منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌وهوا قرار دارد.

چشمه لادر و یک آبشار زیبا دلایل اصلی شکل‌گیری منطقه گردشگری لادر خمینی شهر هستند. هوای خنک، مطبوع و پاک منطقه، حوضچه آب، مسیرهای طبیعت‌گردی در دره و کوه و غارهای کم‌عمق، گردشگران بسیاری را به‌سوی منطقه تفریحی لادر می‌کشاند. جاده آسفالته، پارکینگ، آبخوری، نورپردازی شبانه، سکوهای سیمانی برای پیک‌نیک، سرویس بهداشتی، بوفه، آب‌نما، زیپ‌لاین، پل معلق و سایت صخره‌نوردی امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه گردشگری هستند.

پارک سرچشمه خوانسار

پارک سرچشمه خوانسار از جاهای دیدنی اصفهان و زیباترین فضاهای گردشگری شهر خوانسار است و به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی می‌شود. این پارک با ۱۵ هکتار وسعت حدود ۱۷۰ کیلومتر (۲٫۵ ساعت رانندگی) با اصفهان فاصله دارد. پارک سرچشمه در محدوده جنوبی خوانسار و دامنه کوه «سیل خوانسار» واقع شده است. چشمه‌های طبیعی همچون مرزنگشت و چشمه پیر در محدوده پارک سرچشمه خوانسار می‌جوشند و با پیوستن به هم جوی آبی زلال تشکیل می‌دهند.

مناطق خنک اطراف اصفهان در تابستان

دسترسی مناسب، آب‌وهوای مطبوع، درختان انبوه و بلند قامت با سایه‌ای خنک، فضای خانوادگی و امکانات رفاهی مطلوب، دلایل شهرت پارک سرچشمه خوانسار و همچنین حضور پرتعداد شهروندان و مسافران در فصول گرم سال هستند. گردشگران در کنار جوی‌های آب زلال پارک می‌نشینند و در فضایی آرام از زیبایی‌های محیط بهره می‌برند.

روستای طامه نطنز

روستای طامه منطقه‌ای ییلاقی، خوش‌آب‌وهوا و نیمه‌کوهستانی در دامنه کوه‌های کرکس است. این روستا در دل ارتفاعات شمالی اصفهان و جنوب نطنز جا خوش کرده است و حدود ۱۳۰ کیلومتر (۹۰ دقیقه رانندگی) با شهر اصفهان و ۱۰ کیلومتر (۱۰ دقیقه رانندگی) با نطنز فاصله دارد. محصول باغی اصلی و سوغات طامه، میوه گلابی است. رودی کم‌عرض، اما با برکت که از دامنه کوه کرکس سرچشمه می‌گیرد، از جنوب روستای طامه می‌گذرد و در مسیر خود چندین آبشار زیبا تشکیل می‌دهد.

دو دره زیبا در قسمت غربی روستای طامه نظنز وجود دارند. یکی از دره‌ها با نام پاپول شناخته می‌شود و در امتداد باغات روستا قرار دارد. آبشار طامه بلندترین (حدود ۲۳ متر ارتفاع) و زیباترین آبشار منطقه، انتهای دره پاپول خودنمایی می‌کند. دره پاکدار دیگر دره سرسبز غرب روستای طامه است. عبور رودخانه در مسیر این دره نیز چند آبشار کوتاه و بلند می‌سازد.

یک جاده خاکی مسیر دسترسی از روستای طامه تا آبشار طامه را تشکیل می‌دهد؛ پیمایش پیاده این مسیر حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد و طبیعت‌گردی با درجه سختی کم تا متوسط محسوب می‌شود. در طول مسیر پیاده‌روی تا پای آبشار، از کنار چندین آبشار و بند خاکی طامه گذر خواهید کرد. گیاهانی چون آنغوره، رناس، هندوانه ابوجهل، آویشن، گزنه، گون و شنگ در اطراف روستا یافت می‌شوند. اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان بازدید از روستای کوهپایه‌ای طامه است.

چشمه مرغاب عسگران

چشمه مرغاب یکی از مقاصد گردشگری طبیعی استان اصفهان در فصل‌های بهار و تابستان است. این جاذبه در جنوب غربی شهر عسگران (محدوده تنگه مرغاب) و ۱۰۰ کیلومتری (حدود ۹۰ دقیقه رانندگی) شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد. بزرگراه تیران - داران بهترین مسیر برای دسترسی به شهر عسگران و منطقه گردشگری مرغاب است.

منطقه چشمه مرغاب در طبیعتی کوهستانی (دامنه دالانکوه) و دل دره ایجاد شده است. هوای خنک و مطبوع، آرامش و دوری از هیاهو و فضای امن و خانوادگی از نکات مثبت این منطقه گردشگری هستند. چندین چشمه با آب خنک و قابل شرب از دل کوه می‌جوشند و با پیوستن به یکدیگر، جوی آبی زلال می‌آفرینند؛ این چشمه‌ها از برف‌های دائمی ارتفاعات تغذیه می‌شوند. بسیاری از مسافران با کوهنوردی خود را به سرچشمه‌ها می‌رسانند.

گردشگران برای ورود با خودرو و استفاده از امکانات رفاهی مجموعه چشمه مرغاب (آلاچیق، سرویس بهداشتی، نور شبانه، کافه، بوفه و رستوران) باید مبلغی بابت ورودی پرداخت کنند. امکان شب‌مانی در مرغاب عسگران وجود دارد.

دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده تفریحی چادگان که به نام دهکده تفریحی زاینده رود نیز شناخته می‌شود، از مقاصد گردشگری ییلاقی و تابستانی اصفهان است. این منطقه در ساحل دریاچه سد زاینده رود، پنج کیلومتری چادگان و ۱۳۰ کیلومتری (حدود دو ساعت رانندگی) شهر اصفهان قرار دارد. هوای خنک و مطبوع به‌ویژه در فصل تابستان، مناظر زیبا، طبیعت باصفا و چشم‌انداز بسیار زیبای دریاچه سد از جذابیت‌های طبیعی دهکده تفریحی چادگان هستند و گردشگران بسیاری را به‌سوی این دهکده تفریحی جذب می‌کنند.

شهربازی، کارتینگ، فوتبال حبابی، لیزرتک، بیلیارد، بولینگ، پل معلق، زیپ‌لاین، پینت بال، شترسواری، سوارکاری، ماهیگیری و قایق‌سواری امکانات تفریحی دهکده گردشگری زاینده رود محسوب می‌شوند. بازارچه، فروشگاه، کافه، رستوران و نگهبانی از امکانات رفاهی این منطقه هستند.

مناطق خنک اطراف اصفهان در تابستان

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم در ۱۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان (حدود ۲٫۵ ساعت رانندگی) و غرب شهر سمیرم واقع شده است. این آبشار یکی از مقاصد سفر و تفریح شهروندان و گردشگران اصفهانی در فصل‌های بهار و تابستان محسوب می‌شود. دسترسی مناسب، امکانات رفاهی مطلوب و فضای امن، شرایط را برای یک روز پرنشاط و تفریح خانوادگی فراهم می‌کند.

چشمه عزیزخان و چشمه‌های مزارع جوزار منبع تامین آب آبشار سمیرم هستند. این آبشار آب دائمی و شیرین دارد. آبشار سمیرم از دره‌ای مرتفع (حدود ۴۵ متر) به پایین می‌ریزد و بسیار پرآب است. حوضچه‌ای در پای آبشار تشکیل شده است که شرایط را برای آبتنی در یک روز گرم تابستانی فراهم می‌کند.

در محوطه تفریحی بین‌المللی آبشار سمیرم امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم آمده است. پارکینگ، سرویس بهداشتی، نورپردازی شبانه، فضای سبز، سکو برای کمپ، بوفه، کافه و رستوران از جمله این امکانات هستند. ورود به مجموعه شامل پرداخت ورودی است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6154546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      20 0
      شهرستان فریدونشهروروستاهای اطراف آن وبوئین و میاندشت جزء خنکترین استان اصفهان هستند
    • حلما ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      10 0
      شهر فریدونشهربا روستاهای خوش آب و هوا باچشمه های خنک رو وازقلم انداختین
    • مجید ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      18 2
      شما قطعا اصفهان و شهرهاي اطراف و بخصوص خوش آب و هوای آن را نمی شناسید!چرا که به جرآت می‌توان گفت خوش آب و هوا ترین منطقه در ایران در فصل تابستان فریدن بزرگ وشهر داران است ،که برای گردش در روستاها و اطراف آن باید هفته ها وقت گذاشت !سرزمین پنج قوم ديدني تر از آن چیزی است که تصور می کنید
    • آرش IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      3 1
      کشه در طرقرود از همه خنک تره
    • ندارالملک ‌ ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      10 0
      چرا نهرخلج را ننوشتی روستای خوش آب هوا در شهرستان اصفهان
    • علی اصغر امیری IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      5 0
      روستای گردشگری سیور و ماندگان با کوهستان پر برفش همچون نگینی بر زاگرس میدرخشد
    • محمد ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      2 3
      مورک از همه جا با صفا تر خنک تره
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      10 0
      چادگان.افوس.نوغان.اغچه دیدنیهای فریدن اونجاس کجای کاری
      • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
        0 0
        دقیقا
    • صابری IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      0 1
      روستای توریستی اسفرجان واقع در مسیر شهرضا-آباده، با قنوات، چشمه ها، بیشه های چشم نواز و هوایی بس مطبوع و خنک و میوه‌های فراوان همچون گردو، انگور و آلبالو از جاذبه‌های گردشگری اصفهان می‌باشد
    • ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
      7 2
      اصلا خنک ترین جا فقط خوزستان شهر مسجدسلیمان
    • CH ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      1 0
      شهرستان بویین میاندشت،وروستاهای اطرافش بهترین آب و هوا ،وخنکترین آب و هوا رادارن
    • محمد رضا مظفری شماره تلفن 091260073 ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      1 1
      چرا از گلپایگان با آن همه جای دیدنی یاد نمیکنید؟؟؟
      • مهدی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
        0 0
        گلپایگان چی داره اخه دلخوش کردین ب بهشت مادر و فانوس و ...خدایی من ۳ سال اونجا بودم شهری کاملا بیروح و سرد ادم افسرده میشه
    • محمد رضا مظفری شماره تلفن 091260073 ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      1 1
      چرا از گلپایگان با آن همه جای دیدنی یاد نمیکنید؟؟؟
    • احمد علی رضایی ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      0 0
      باسلام آبشار پونه زار در 25کیلومتری فریدونشهر با طبیعت زیبا و جای دنج و عالی خیلی جذاب و فوق العاده میباشد
    • saman ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      0 0
      فریدونشهر بام ایران رو فراموش کردید😏😏
    • مسلم ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      0 0
      پادنای زیبا هم یادتون رفت
    • اسد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      0 0
      شهر گلپایگان را فراموش کردید بخصوص سد گلپایگان