۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

استاندار گیلان خبر داد؛

اختصاص زمین رایگان برای جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان

اختصاص زمین رایگان برای جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان

رشت _ استاندار گیلان از اختصاص زمین رایگان به جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: برای گسترش طرح‌های دانش بنیان باید به جوانان میدان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی روش‌ها و راهکارهای بهره برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به دانش بنیان‌ها در همه بخش‌ها داشته و دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارتباط گیری صنعت و دانشگاه بیان کرد: در هزاره سوم بشر به شدت نیازمند پیوند عمیق صنعت و دانشگاه است.

عباسی با تاکید بر لزوم پژوهش محوری از سوی دانشگاهیان و نخبگان آموزشی اضافه کرد: پیوند صنعت و دانشگاه برای توسعه و پیشرفت کشور ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط گیری صنعت و دانشگاه افزود: تربیت نیروی ماهر برای صنعت در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان پیوند حلقه‌های صنعت و دانشگاه به گره گشایی مشکلات در حوزه تولید می‌انجامد، گفت: امکانات دانشگاه‌ها برای مهارت اندوزی دانشجویان بروز رسانی شود.

عباسی با بیان اینکه شرکت‌ها و صنایع به کارگاه آموزشی تبدیل شوند، اضافه کرد: فرایند توسعه و پیشرفت با پیوند صنعت و دانشگاه رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر لزوم میدانی کردن حل مسائل واحدهای دانش بنیان افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه فقط با تشکیل جلسه محقق نمی‌شود و این جلسات بیشتر جنبه مساله محوری دارد و دانشجویان و صنعت آموزان در مرحله علم آموزی باید به صورت میدانی وارد کارزار شوند.

استاندار گیلان از احیای ۳۵۰ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این استان خبر داد و اضافه کرد: به واحدهایی که در راستای طرح توسعه گام بر می‌دارد زمین اختصاص داده می‌شود.

عباسی با اشاره به شرایط مطلوب صنایع و تولیدات گیلان بیان کرد: نبض اقتصاد دانش بنیان گیلان باید منظم بزند.

وی با بیان اینکه به جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان زمین رایگان داده شود، افزود: برای گسترش طرح‌های دانش بنیان باید به جوانان میدان داد.

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی راه آهن رشت به کاسپین بیان کرد: زیرساخت‌های ترانزیتی در حوزه تولید و اقتصاد در گیلان فراهم شده است.

عباسی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه صنعت اضافه کرد: کارخانجات پوشش به تلی از خاکستر تبدیل شده بود که با تلاش‌های شهید جمهور احیا شد.

به گفته وی ۴۳۶ عرصه برای سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ مجوز بی نام در این استان صادر شده است.

کد خبر 6155519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha