۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷

هفت روز سیما در مهر؛

نرگس آبیار و حواشی ۲ قصه مشهور/ واکنش‌ها به مناظره تلویزیون

نرگس آبیار و حواشی ۲ قصه مشهور/ واکنش‌ها به مناظره تلویزیون

حواشی سریال های «سووشون» و «بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار، واکنش ها به مناظره ۲ نفره و از سرگیری پخش یک برنامه سینمایی از جمله خبرهای مهم این هفته بود.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه مؤذن؛ «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۱۴ تیر ماه می‌توانید با شماره ۱۵۵ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ نرگس آبیار

طی یکی دو هفته اخیر بارها از ۲ پروژه ای که نرگس آبیار این روزها درگیر آنهاست سخن به میان آمد. چندی پیش نویسنده سریال «بامداد خمار» از کار انصراف داد و دلایل متعددی برای آن نوشت که از جمله آن تغییرات زیاد در متن اولیه بود و حتی خواست به دلیل این تغییرات نامش در تیتراژ سریال درج نشود. این نامه البته از طرف روابط عمومی سریال پاسخ داده شد و آنها هم از رفتار غیرحرفه ای نویسنده گفتند و اینکه اعمال تغییرات در فیلمنامه قانونی بوده و قبل از آن در قرارداد کارگردان هم ذکر شده است. مورد بعدی سریال «سووشون» بود که چند باری اعلام شد آبیار بدون اینکه این مجموعه را به پایان برساند سراغ «بامداد خمار» رفته است که هر ۲ هم سریال هایی اقتباسی براساس کتاب هایی مشهور و محبوب هستند.

این هفته حسین میرطاوسی مالک نماوا طی یک نشست خبری عنوان کرد که ۹۵ درصد از این سریال تصویربرداری شده و این روزها هم در حال تدوین است. او از «سووشون» به عنوان گران ترین سریال این پلتفرم هم یاد کرد که به دلیل دغدغه فرهنگی سراغ تولید آن به مثابه یک سریال ملی و وطن پرستانه رفته اند که گران ترین سریال آنها شده و هزینه ای ۲۰۰ میلیارد تومانی در بر داشته است.

آبیار از کارگردانان زن سینمای ایران است که چند کار حرفه ای و شاخص در کارنامه خود دارد. او کمتر هم اهل مصاحبه و توضیحات رسانه ای است و درباره «سووشون» و حواشی آن هیچ گاه وارد گفت و گوهای رسانه ای نشده است. با این حال باید منتظر ماند و دید خروجی این آثار که به دلیل قصه های مشهورشان می توانند جزو پربیننده های شبکه نمایش خانگی باشند چه زمانی به پخش خواهند رسید و خود آبیار چه زمانی لب به سخن خواهد گشود.

بازخورد هفته؛ مناظره ۲ نفره

مناظره ۲ به ۲ که این هفته بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد بعد از ۱۵ سال اتفاق افتاد و بازخوردهای زیادی داشت. بیشتر بازخوردها و تحسین ها البته به مناظره اول اختصاص داشت که مجری، رویکرد مناظره و اصلاً خود اتفاق به شکل استانداردی برگزار شد اما درباره مناظره دوم می توان گفت این اتفاق رخ نداد که شاید بعداً درباره اش سخن گفتیم.

از جمله بازخوردهایی که نسبت به مناظره اول روی داد واکنش های رسانه ها بود.

روزنامه هفت صبح با تیتر «دست‌مریزاد آقا مهدی» گزارشی نوشته بود که به عملکرد تلویزیون در دور اول مناظره ها و انتقادهایی که به آن شده بود و همچنین تفاوت دور دوم پرداخت. اینکه در دور دوم یک مناظره جدی شکل گرفته است.

هفت صبح درباره اجرای مهدی خسروی در اولین قسمت مناظره دور دوم نوشت: در مناظره دوشنبه شب سوالات مختلف را محترمانه و بدون تپق پرسید و در عین حال حواسش بود که انتقادی ترین پرسش ها حساسیت نامزدها را به همراه نداشته باشد.

روزنامه فرهیختگان نیز طی گزارشی که روز بعد از مناظره اول یعنی سه شنبه ۱۲ تیر منتشر کرد، عکس جلد را با تصویری از مهدی خسروی کار کرد و تیتر زد؛ «تنها ستاره مناظره». در توضیح یک خطی تیتر هم این چنین آمده بود که مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست جمهوری بعد از ۱۵ سال انجام شد، مجری با سوالات صریح و به جا بحث را داغ کرد.

پیشنهاد ویژه؛ برنامه سینمایی جدید

از امشب پخش یک برنامه جدید سینمایی در تلویزیون آغاز می شود که محمدرضا مقدسیان منتقد سینما و مجری برنامه های سینمایی اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

در روزهایی که «هفت» تنها برنامه و تنها باکس تلویزیون برای صنعت سینماست و همه جهان سینما در تلویزیون فقط به اندازه همین یک برنامه سهم دارد حتماً تولد برنامه های سینمایی تلویزیون اتفاق ارزشمندی است.

سینمایی که طی یک سال اخیر چندین میلیون نفر را به سینماها کشانده است و حتماً چنین مخاطبی در صورت برنامه های جدی سینمایی یک ظرفیت بالقوه برای تلویزیون است. این برنامه «سینما ملت» نام دارد که پیش از این هم در ایام جشنواره فجر روی آنتن رفته بود و ظاهراً قرار است به صورت مستمر و در فضای غیرمناسبتی نیز به پخش برسد.

سری جدید برنامه «سینماملت» به تهیه‌کنندگی پیمان خزلی و با اجرای محمدرضا مقدسیان از امشب ۱۴ تیر روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

این برنامه که با محوریت سینما و مردم به بررسی و تحلیل سینمای ایران و چالش های سینمای ملی می‌پردازد، هر هفته پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش خواهد شد.

«سینماملت» به سردبیری سعید هاشم‌زاده کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و گروه اجتماعی شبکه تهران است.

مرور رادیو در هفته؛ مقتل خوانی مهران دوستی

روابط عمومی رادیو در آستانه ماه محرم، برنامه های جدید شبکه های مختلف را اعلام کرده است و البته در کنار برنامه های جدید برخی برنامه ها هم هستند که سال ها پیش تولید شده اند اما پخش آنها خالی از لطف نیست. از جمله اینها بازپخش مقتل خوانی توسط زنده یاد مهران دوستی است که شبکه رادیویی جوان به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دستور کار قرار داده است.

برنامه «مقتل خوانی» شبکه جوان با صدای زنده‌یاد مهران دوستی که به خوانش مقتل‌های معتبر می‌پردازد پیش از این سال ۹۵ پخش شده بود. این برنامه قرار است هر روز ساعت ۱۳:۳۰ به پخش برسد.

مهران دوستی از گوینده ها و مجریان حرفه ای رادیو بود که توانست برنامه های خود را به آثاری پرشنونده تبدیل کند.

کد خبر 6156656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha