۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۵

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی تاکید کرد؛

ضرورت حمایت از نیروگاه های خصوصی تجدیدپذیر در استان مرکزی

ضرورت حمایت از نیروگاه های خصوصی تجدیدپذیر در استان مرکزی

اراک-رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت :حمایت از نیروگاه های خصوصی تجدیدپذیر در راستای کاهش آلایندگی ها و رفع ناترازی انرژی در استان مرکزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله بیاتی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با مدیران عامل شرکت‌های صنعت آب و برق استان مرکزی اظهار کرد: اقتصاد انرژی آب و برق در پیشبرد اهداف این صنعت، تأثیر گذاری بالایی دارد و تداوم رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی در شهرهای صنعتی مستلزم زیرساخت انرژی است.

وی با اشاره به وضعیت تأمین آب و برق استان بیان داشت: در زمینه تولید، تأمین، مصرف آب و برق و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ویژه در بخش صنعتی و کشاورزی باید وزارت نیرو نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد و خود ما نیز باید زمینه حمایت از نیروگاه‌های خصوصی تجدید پذیر در استان و استفاده از پس آب را بیشتر از قبل تقویت کنیم.

بیاتی افزود: باید نگاه ویژه‌ای به مدیریت آب و برق در استان داشته باشیم تا بتوانیم در واحدهای تولیدی در سال جاری ضمن ایجاد اشتغال پایدار در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری نیز گام‌های مؤثری برداریم.

نوسازی و بهسازی شبکه برق روستاها انجام شد

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده، نوسازی و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در روستاها انجام شد.

محمود محمودی افزود: توزیع برق استان مرکزی نسبت به بهسازی کامل شبکه‌های برق ۶۵۲ روستا و جابجایی ۱۱ هزار و ۷۳۳پ ایه چراغ داخل معبر در قالب طرح بهارستان اقدام کرد.

محمود محمودی کاهش ۶۰ دقیقه خاموشی در سال به ازای هر مشترک، احداث ۱۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان، تبدیل یک هزار و ۲۷۶ کیلومتر شبکه سیم به کابل، نصب ۶۷ هزار کنتور هوشمند و کنترل پذیری ۱۸ هزار مشترک از جمله اقدامات انجام شده در استان طی ۱۰۰۰ روز گذشته است.

آبرسانی به ۶۷ روستا از سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲,۳۳۷ میلیارد ریال؛ عملیات اجرایی آبرسانی به ۶۷ روستا را از دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

حشمت الله عباسی افزود :۱۸ منبع تأمین آب جدید شامل چشمه و چاه، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ آب، احداث ۱۸ مخزن ذخیره آب در مجموع با حجم ۴ هزار متر مکعب، اجرای ۷۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب از اقدامات برنامه ریزی شده در اجرای طرح جهاد آبرسانی است.

کد خبر 6158535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha