۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۵

۲ خبر سینمایی؛

صدور پروانه ساخت «انتخاب من»/ «آخرین بچه» از آمیکورتی جایزه گرفت

صدور پروانه ساخت «انتخاب من»/ «آخرین بچه» از آمیکورتی جایزه گرفت

پروانه ساخت فیلم سینمایی «انتخاب من» به کارگردانی محمد عرب صادر شد، همچنین، فیلم کوتاه «آخرین بچه» به نویسندگی و کارگردانی سرنا امینی جایزه ویژه هیات داوران جشنواره آمیکورتی ایتالیا را گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه‌ها، با صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «انتخاب من» (دِوان) به نویسندگی و کارگردانی محمد عرب، پیش تولید این فیلم به زودی آغاز خواهد شد.

در این فیلم قرار است ۱۰۰ چهره جدید و ناشناخته به ایفای نقش بپردازند. به گفته عرب، برای حضور هر چه بهتر بازیگران در فیلم، به آنان آموزش‌هایی در این زمینه داده شده است.

فیلم‌برداری «انتخاب من» در تهران انجام می‌شود و گروه این روزها مشغول انتخاب لوکیشن‌های فیلم هستند.

محمد عرب در کارنامه خود کارگردانی فیلم‌های «داش آکل»، «قند تلخ»، «یک الف ناقابل» و «سمفونی تاریک» را دارد. تهیه‌کنندگی «انتخاب من» نیز بر عهده محمد عرب است.

«آخرین بچه» برنده جایزه ویژه جشنواره آمیکورتی ایتالیا

فیلم کوتاه «آخرین بچه» به نویسندگی و کارگردانی سرنا امینی موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره آمیکورتی ایتالیا شد.

«آخرین بچه» پیش از این در جشنواره لنزهای نوظهور کانادا، جشنواره فیلم اوستیا ایتالیا، جشنواره فیلم کوتاه AFSAD ترکیه، جشنواره فیلم کوتاه FOLCS آمریکا، جشنواره فیلم کالابوراگی هند و جایزه جهانی فیلم کوتاه GFS فرانسه حضور داشته و کاندیدای جایزه شده است.

سرنا امینی که تحصیلات دانشگاهی را در رشته کارگردانی سینما می‌گذراند، نخستین تجربه فیلمسازی خود را با این فیلم به نمایش گذاشته است.

مهسا آقادادی، ندا علیدوستی، مهدی رفیعی، پارسا فارسی و آرام فتح اللهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زنی به نام طیبه برای عقب انداختن حکم اعدام خود در زندان، بچه‌دار می‌شود اما روزی مددکار خبر اعدام همسرش را به گوشش می‌رساند …»

از دیگر عوامل «آخرین بچه» می‌توان به فیلمبردار: مصطفی جعفری، تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: مرتضی سامانی، صداگذار: عرفان یزدی، گریم: سعید سام، طراح صحنه: وحید تهرانی، آهنگساز: پویان اعتصامی، منشی صحنه: نفیسه مظفری، اصلاح رنگ: علی تصدیقی، عکاس: مجید طالبی، طراح پوستر: سینا افشار و پخش بین المللی: امیرحسین حاتمی اشاره کرد.

کد خبر 6159083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha