۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

آبرسانی به ۱۳۶ روستای کردستان انجام شد

آبرسانی به ۱۳۶ روستای کردستان انجام شد

سنندج_مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: آبرسانی به ۱۳۶ روستای کردستان با هزینه ۹۳۴ میلیارد تومان طی ۳ سال اخیر انجام شده است.

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۳ سال اخیر به بیش از ۱۳۶ روستای استان که عمدتاً با تنش آبی مواجه بودند آبرسانی صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

وی افزود: جمعیت استان کردستان ۱.۸ میلیون نفر است که از این تعداد ۴۹۰ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از دولت سیزدهم جمعیت روستایی بهره مند استان از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار ۷۶ درصد بود، گفت: با اقدامات انجام شده در طرح جهاد آبرسانی و همچنین استفاده از اعتبارات ملی و استانی این شاخص به ۸۲ درصد در قالب ۱۳۷ هزار اشتراک رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: در طرح جهاد آبرسانی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده قرار است ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند که پیشرفت این پروژه در حال حاضر ۵۱ درصد است و با تکمیل این طرح، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی به ۸۷ درصد خواهد رسید.

فرهاد تصریح کرد: علاوه بر پروژه جهاد آبرسانی که ۱۶۹ روستا را هدف‌گذاری کرده است، آبرسانی به ۱۳۵ روستا از محل اعتبارات استانی و ۲۶۶ روستا از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است؛ ضمن آنکه با ایجاد انجمن خیرین آبرسان استان تاکنون ۹۸ کیلومتر لوله گذاری با هدف تأمین آب ۶۷ روستا خریداری و در حال اجرا است.

کد خبر 6159716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha