۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

شهرابی مطرح کرد؛

از همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی تا ده ها پویش فرهنگی

از همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی تا ده ها پویش فرهنگی

شهردار منطقه ١۴ تهران به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از برگزاری مراسمات آئینی و عزاداری در سطح محلات با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه ماه محرم در محلات دارالمومنین تهران گفت: کمک به هیأت مذهبی منطقه ازجمله حسینیه‌های عاشوراییان، شهدا بسیج جهت میزبانی از عزاداران، برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و هیأت‌های سطح منطقه در دهه اول ماه محرم با مداحی و سخنرانی چهره‌های مذهبی، فعال و جوان در مراسم سوگواری در این هیأت و مساجد همچنین برگزاری موکب‌های پذیرایی و خدمت رسانی در سطح نواحی و میدان‌ها و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه‌های است که در مساجد، هیأت‌های و مقبره الشهدا منطقه در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

وی همچنین از توزیع ارزاق بین نیازمندان، غبار روبی مزار شهدا با حضور نوجوانان، دیدار با مادران شهید سطح منطقه برگزاری پویش‌های مجازی (عکاسان حسینی، طراحی پوستر با موضوع عاشورا و …) مراسم تعزیه خوانی در سطح بوستان‌ها منطقه برپایی چایخانه محبان هیئت الرضا (علیه السلام) در پلازا امیر کبیر به همت جمعیت امام رضایی‌ها به عنوان برنامه‌های ویژه محرم در دارالمومنین تهران نام برد.

شهردار منطقه ۱۴ اظهار داشت: برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم در سالن شهید خالدی حسینیه دارالمومنین، با حضور پر شور نوجوانان آرمانی شهرداری منطقه ۱۴ همچنین برپایی عزاداری دهه اول محرم با مداحی محسن عراقی بعد از برپایی نماز مغرب و عشا در پلازا امیر کبیر، همایش شیرخوارگان حسینی، حسینیه بیت الحسن (ع)، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی و ده‌ها عنوان برنامه ویژه دهه اول محرم‌الحرام برگزاری مراسم سوگواری حضرت رقیه (س) درکنار فضاسازی و سیاه پوش کردن ساختمان‌های نواحی و سرای محلات و سیمای محلات از دیگر فعالیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برای شهروندان در منطقه است.

کد خبر 6159758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      شهرداری با وجود داشتن سازمان های متعدد فرهنگی شهرداری بودجه و دسترسی خوبی در ذائقه سازی در شهر ها دارند . اداره فرهنگ و ارشاد در قیاس به این تعداد نیرو و دسترسی ندارد و دد زمینه های دیگری فعالیت می کند . استفاده از ظرفیت این سازمان های متعدد می تواند ذائقه سازی در شهر ها را درست کند .
    • ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      سپردن هر بخشی از مسیر ذائقه سازی به نهاد مربوطه مساله است . آمورش و پرورش در ساختار سازی . صداوسیما در تهیه برنامه رسانه ای . فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ریزی و کار کارشناسی و ارائه آن و نشریات و فیلم ها و سازمان فرهنگی شهرداری در ارتباط مستقیم و برگزاری برنامه ها . اوقاف در مدیریت مساجد و هیات