۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبرداد؛

برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی

برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی

مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری بصیرت عاشورایی با محوریت تشریح برنامه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه و موقوفات خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این طرح در قالب برنامه‌های مختلف در ۱۲۳ بقعه متبرکه و موقوفه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ هیأت مذهبی در این بقاع مشارکت دارند، افزود: ۱۵۰ مبلغ بومی نیز در اجرای نیات واقفان خیراندیش و برپایی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی کمک می‌کنند.

احمدزاده تعویض پرچم بقاع متبرکه در اولین روز محرم، برگزاری طرح ویژه احلی من العسل در پنجم محرم ویژه همایش نوجوانان حسینی، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۳۵ بقعه در اولین جمعه محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه، ادامه داد: ۲۰۰ تن برنج برای هیأت‌های مذهبی مشهد در این ایام توزیع می‌شود.

وی افزود: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا نیز در ۶۹ بقعه متبرکه و خیابان‌های اطراف آن اقامه می‌شود.

احمدزاده در خصوص اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن گفت: در این طرح قاریان برجسته حضور دارند و تلاش داریم سخنرانان برجسته در برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر چند هزار برنامه برای این ایام پیش بینی شده است، گفت: قرار دوازدهم در ۱۲ هر ماه اجرا می‌شود، همچنین بسته‌هایی برای اطعام عزاداران با قیمت مناسب و مبلغی از نهاد وقف نیز به هیئت‌ها مساعدت می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی محصولات فرهنگی برای این ایام، بیان کرد: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال با اجرای نیت واقفین در ماه محرم و صفر توسط هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد، بقاع متبرکه و … صرف اقامه عزای سیدالشهدا می‌شود، البته بخشی کمک‌های خیرین به اینها اضافه می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه در مجموع ۲۷۱۴۳ موقوفه تا کنون در سامانه ثبت شده که حدود ۵۵ درصد موقوفات مربوط به عزاداری هستند، افزود: ۳۵ بقعه در استان در سطح یک و دو و مابقی سطح سه هستند که بقاع سطح سه ظرفیت و قابلیت اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی را ندارند و بقاعی که ظرفیت داشته باشند، برنامه‌های فرهنگی در آن پیش بینی شده است.

کد خبر 6160051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha