اردوغان: کافی است «بشار اسد» یک گام برای بهبود روابط بردارد

اردوغان: کافی است «بشار اسد» یک گام برای بهبود روابط بردارد

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری درباره بازگشت روابط کشورش با سوریه به روال سابق، گفت که اگر بشار اسد یک گام برای بهبود روابط بردارد، به آن پاسخ مناسب خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش منتظر است تا «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گامی برای بهبود روابط بین دو کشور بردارد تا آنکارا بتواند به آن پاسخ مناسبی بدهد.

اردوغان این سخنان را در این در نشست خبری روز یکشنبه در هواپیما هنگام بازگشت از برلین، پایتخت آلمان، پس از حضور در بازی ترکیه و هلند در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال (یورو ۲۰۲۴) بیان کرد.

اردوغان افزود: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به محض اینکه بشار اسد برای بهبود روابط با ترکیه گام بردارد، پاسخ مناسبی به آن خواهیم داد.

وی توضیح داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق نیز در خصوص دیدار او با بشار اسد پیشنهاداتی دارند.

اردوغان تصریح کرد: ما اینجا درباره میانجی گری صحبت می‌کنیم، پس چرا با همسایه خود (سوریه) این کار را نکنیم؟

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: ما به‌زودی دعوت خود را برای سفر بشار اسد به ترکیه مطرح خواهیم کرد و این دعوت ممکن است هر لحظه مطرح شود و امیدواریم روابط ترکیه و سوریه را به آنچه در گذشته بوده است، بازگردانیم.

وی به تحولات غزه هم اشاره و تأکید کرد: اسرائیل باید از گسترش درگیری در منطقه دست بردارد و کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا هم باید حمایت‌های خود را از تل آویو د زمینه گسترش درگیری در منطقه متوقف کنند. در جریان مذاکرات آتش بس غزه گام های مثبتی برداشته شد، اما به نتبجه رسیدن آن به نحوه واکنش نتانیاهو بستگی دارد.

کد خبر 6160192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      لعنت بر اردوغان و اردوغانیها که سوریه را بخاک سیاه نشاندن و اکنون از دوستی صحبت می‌کند ترکیه صادر کننده داعش به منطقه غرب آسیا روسیاهی دنیا و آخرت برای اردوغان وهابی و فتنه گر