۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴

مدیرعامل توزیع برق شیراز:

مصرف برق در شیراز رشد شدید داشته است

مصرف برق در شیراز رشد شدید داشته است

شیراز - مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: برای چندمین بار متوالی رکورد مصرف برق در شیراز شکسته شد و به ۱۶۹۰ مگاوات رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سلاحی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی در چند روز اخیر با استمرار موج گرما به خصوص در جنوب کشور، با افزایش دمای هوا، گرم‌ترین روزهای سال رقم خورد و نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود برجا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته در محدوده عملکرد شرکت ۱۵۲۹ مگاوات ثبت شده بود، گفت: این میزان امروز با میزان ۱۶۹۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۱۶۱ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با بیان اینکه علی‌رغم افزایش محسوس دما در شیراز که منجر به بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده، گفت: خوشبختانه با تلاش همه همکاران تأمین برق مطمئن و پایدار در حال انجام است و با صرفه‌جویی در مصرف برق همشهریان گرامی می‌توانند نقش بسیار پررنگی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و پایداری شبکه برق ایفا کنند.

سلاحی در عین حال از تمامی همشهریان درخواست کرد با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی در پایان یادآور شد: عموم مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده‌ای مثل تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار کشور کنند.

کد خبر 6160685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس توانا IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      0 0
      اسمش شیرازه گرمای جنوب رو داره
    • ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      0 0
      اطراف شیراز از همه جهت نیاز شدید به ایجاد پارکهای جنگلی هست ،البته درخت‌های بدرد بخور نه کاج و ....