۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۲:۲۳

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد:

ذکر اولیای خدا انسان را منور به نور ایمان می کند

ذکر اولیای خدا انسان را منور به نور ایمان می کند

رودسر- رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: ذکر اولیای خدا انسان را منور به نور ایمان و معرفت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کمال خداداده شامگاه پنجشنبه در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید رودسر حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد جنیدی و چهار فرزند شهیدش با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ذکر اولیای خدا انسان را منور به نور ایمان و معرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از سال‌ها هنوز مردم رودسر به یاد امام جمعه فقید این شهر که برای خدمت به مردم از شهری دیگر وارد رودسر شد، هستند و او را به نیکی و خوبی یاد می‌کنند، افزود: بزرگان و شخصیت‌های بسیاری اینگونه زیسته‌اند زیرا برای مردم و در راه خدمت به مردم تلاش کرده‌اند و در آسمان‌ها شناخته شده‌اند.

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه این افراد ستارگانی درخشان هستند که اسوه و الگوی مردم شدند ادامه داد: خدا دوست دارد بندگانش رنگ حسینی و علوی بگیرند و سیره اهل بیت (ع) در وجودشان نهادینه شود.

وی یاد و ذکر اولیای الهی را اکسیر الهی دانست که قلب مؤمنان را زنده نگه می‌دارد و بیان کرد: به همین دلیل سفارش به ذکر اولیای الهی شده‌ایم.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه آشنایی با سیره و روش اولیای الهی، در ذکر یاد آنها است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سه بار به دیدن خانواده بزرگ جنیدی آمده و از آنان عیادت کردند و این نشان از اخلاص، محبت و عشق به مردم است که در وجود این فرد نهادینه شده و چهار فرزندش را تقدیم اسلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه اولیای الهی مردم دار بوده و همه عالم را مخلوق خدا می‌دانند تصریح کرد: اولیای الهی برای کسانی که عاشق خدا بوده و دین و اهل بیت (ع) را شناختند احترام زیادی قائل بوده و آنها را دوست داشتند.

حجت الاسلام خداداده بخشش را از ویژگی اولیای الهی دانست و بیان کرد: شیعیان امام حسین (ع) اهل بخشش هستند و باید این خصلت در جامعه ترویج یابد تا شاهد کاهش آسیب‌هایی چون طلاق در جامعه باشیم.

وی با تشکر از مردم قدرشناس رودسر که نام اولیای الهی را زنده نگه داشته‌اند گفت: این ویژگی مردم رودسر خصیصه دوستداران اهل بیت (ع) است که در زندگی آنان جاری است.

گفتنی است، حجت الاسلام جنیدی از سال ۶۰ تا ۷۶ امامت جمعه شهر رودسر را بر عهده داشت.

کد خبر 6164345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha