۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۶

علویان عنوان کرد؛

پزشکیان چه کسی را برای وزارت بهداشت معرفی می کند

پزشکیان چه کسی را برای وزارت بهداشت معرفی می کند

معاون اسبق وزارت بهداشت، در باب انتخاب وزیر بهداشت دولت چهاردهم و مأموریت وزیر مربوطه برای اصلاح ساختار نظام سلامت، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان اظهار داشت: امروز شرایط کشور و جهان در مرحله حساسی است و حفظ ثبات و پیشرفت کشور بسیار مهم و ضروری است. عاشقان این کشور باید در این مرحله حساس تمام اختلافات سیاسی و گروهی و عقیدتی را کنار بگذارند و از گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت بهداشت حمایت تام نمایند.

وی افزود: با بودن دکتر پزشکیان در منصب ریاست جمهوری امید به اصلاح نظام سلامت و حل مشکلات جامعه پزشکی و مردم، دوچندان خواهد بود.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: گفتمان واضح رئیس جمهور، توجه به توسعه و روزآمد سازی نظام شبکه و پیاده سازی شبکه خدمات جامع و همگانی سلامت، با تاکید بر تحقق و دستیابی به شاخص عدالت در سلامت، توجه وافر به اولویت مراقبت‌های پیشگیری، تقویت و اصلاح برنامه پزشکی خانواده و سیستم ارجاع، تجمیع و انباشت منابع در نظام بیمه و تقویت بیمه‌ها به عنوان نهاد حمایتی، اجتماعی و اقتصادی است که البته تجمیع تدریجی منابع باید با عزم و اراده قوی و با تاکید بر اجرای برنامه‌های تشویقی به جای تنبیهی، صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام ارائه خدمات تخصصی در درمان سرپایی و بستری و باز تعریف فرایند روشن در ارتباط مالی پزشک با بیمار، تقابل جدی با تضاد منافع، اصلاح ساختار وزارتخانه برای ایجاد فرماندهی واحد در اتخاذ سیاست‌ها و راهبردها و استراتژی‌های ملی و اجرایی و توجه به اسناد بالادستی است.

علویان اظهار داشت: احترام به دانشگاهیان و تلاش برای حفظ استقلال آنها بر اساس استراتژی‌های ملی ابلاغ شده، اصلاح و تقویت جایگاه و نقش هیأت‌های امنا، باز آرایی ترکیب و تناسب سازی آن با اصول و ضوابط و مأموریت دانشگاه‌ها در جهت ایفای نقش و مشارکت جدی آنها در پیشبرد برنامه‌ها جزو سیاست‌های اعلامی در پیشبرد برنامه است.

وی افزود: حال همه گروه‌ها و افراد با نفوذ باید در جهت معرفی فرد مناسب که با گفتمان دکتر پزشکیان مطابقت داشته باشد، تلاش کنند و نه اینکه با ایده‌های خود تطبیق دهند و داوطلب مسؤولیت وزارت بهداشت هم باید وجدانا بررسی کند که آیا با گفتمان رئیس جمهور در حوزه سلامت معتقد و پایبند است و این رمز موفقیت خواهد بود.

معاون اسبق وزارت بهداشت تاکید کرد: و در یک کلام، رئیس جمهور فردی را معرفی خواهد کرد که همه همکاران بدون چشمداشت گرفتن مناصبی در این دولت، تلاش نمایند تا وزیر بهداشت با رأی بالا و قاطع از مجلس شورای اسلامی، کار خود را با دلگرمی بیشتری آغاز کند.

کد خبر 6177389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رسول ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
      9 0
      من فکر می کنم اگر همراه با ارتقای سلامت جامعه بودجه ای را برای تامین مواد غذایی مردم نیز در نظر گرفته شود حتما با تغذیه صحیح مردم بیماریها نیز کاهش و سلامت مردم ارتقا می یابد.به فکر تغذیه مردم باشید.
    • س ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      3 2
      پزشکیان خداپشت وپناهت فهمیدم عقیددت درسته داداش
    • طبقه متوسط ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      7 0
      پیشنهاد میکنم تست سلامت مالی، روانی و از همه مهمتر تست اعتیاد به مواد مخدر از همه متقاضیان پست وزارت و معاونت وزیر توسط کارشناسان با تجربه و با انصاف گرفته شود.