۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

چالش‌های اولین مواجهه با تئاتر حرفه‌ای در «خون‌مردگی»

چالش‌های اولین مواجهه با تئاتر حرفه‌ای در «خون‌مردگی»

بازیگر نمایش «خون مردگی» از چالش‌هایی که در اولین تجربه بازیگری حرفه‌ای‌اش در تئاتر داشته است، گفت.

فائزه گوهری‌پور بازیگر نمایش «خون‌مُردگی» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که در سال ۱۳۹۹ بدون داشتن تجربه بازیگری برای حضور در این نمایش تست داده است، گفت: تا پیش از این، اصلا نمی‌دانستم تئاتر چیست، اما به واسطه توصیه یکی از اساتید دانشگاهم که به من می‌گفت استعداد بازیگری داری، در تست بازیگری این نمایش شرکت کردم و پذیرفته شدم.

وی که تحصیلات خود را در رشته علوم تربیتی به پایان رسانده است با اشاره به این که ابتدا از داستان نمایش اطلاعی نداشته و تنها می‌دانسته که قرار است در نقشی یکی از ۲ پرستار نمایش بازی کند، افزود: این نمایش اولین مواجهه ‌ام با تئاتر حرفه ای بود. من در این تست پذیرفته شدم و پس از آن همه چیز شروع شد و در این نقطه بود که فهمیدم هنر نمایش چیست و با کمک‌هایی که تیم تولید اثر به من کرد، به این نقطه رسیدم. پس از اجراهای این اثر نمایشی در شهرستان سبزوار، یک وقفه طولانی مدت در روند اجرای کار رخ داد و پس از آن نمایش با اجرا در تهران ادامه پیدا کرد.

گوهری‌پور ادامه داد: «خون مردگی» سال گذشته توانست در جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» شرکت کند و در این فاصله تا زمان اجرای عمومی در سالن قشقایی من در سه نمایش دیگر نیز بازی کردم که برایم تجربیان خوبی بودند.

چالش‌های اولین مواجهه با تئاتر حرفه‌ای در «خون‌مردگی»

وی با اشاره به بازخوردهای خوبی که از این نمایش گرفته است از همراهی و همکاری گروه نمایش «خون مردگی» ابراز خرسندی کرد و درباره نقش خود در این اثر نمایشی توضیح داد: در این نمایش نقش خجسته را بازی می کنم. شخصیتی که بسیار از خود واقعی من دور است چون من بسیار درون گرا تر از خجسته هستم. در ابتدای کار، ارتباط برقرار کردن با این شخصیت و همچنین، اضافه کردن فاکتورهایی خاص برای ساخته شدن شخصیت خجسته، برایم بسیار سخت بود چون با یک سری از ویژگی های شخصیتی اش نمی توانستم ارتباط برقرار کنم اما امروز، عاشق خجسته هستم و او را بسیار دوست دارم، چرا که شخصیتی پرانرژی و برون‌گراست.

گوهری‌پور در پایان با اشاره به این که موضوع نمایش کمتر در تئاتر مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: رخدادی که نمایش به آن اشاره دارد، یک اتفاق واقعی است که در خارج از کشور افتاده است و محسن سنگ‌سفیدی نویسنده نمایش با ایرانیزه کردن این اثر، آن را به یک نمایش جذاب مبدل کرده است.

نمایش «خون‌مُردگی» به نویسندگی محسن ‌سنگ‌سفیدی و کارگردانی مهدی جلینی با بازی فائزه ‌گوهری‌پور، زهره ‌علوی، احسان ‌افچنگی، هادی ‌قلیچی‌پور، محمد ‌باقرآبادی، ندا ‌خورشیدی، رضا ‌رسولی‌پور، سید ‌محمدامین ‌قریشی تا ۲۱ مرداد در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ثریا ابراهیمی، بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان است که به دلیل وخامت حال، مورد آزمایش قرار می‌گیرد. نتیجه آزمایش پزشکان را بهت‌زده می‌کند و متوجه می‌شوند که ...»

کد خبر 6189196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha