۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

امسال ۹۶ درصد دستیاران در آزمون ارتقا حدنصاب قبولی کسب کردند

امسال ۹۶ درصد دستیاران در آزمون ارتقا حدنصاب قبولی کسب کردند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال ۹۶ درصد از داوطلبان آزمون ارتقا دستیاری حد نصاب قبولی را کسب کردند ابراز امیدواری کرد آزمون ها در آینده از حالت تستی و جزوه ای خارج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت آزمون ارتقا ۱۴۰۳ گفت: آزمون ارتقا و گواهینامه که هر ساله توسط وزارت بهداشت انجام می شد، امسال برای نخستین بار به ۵ دانشگاه اصلی و معتبر کشور (شامل دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و مشهد) تفویض شد.

وی افزود: از آنجا که برای نخستین بار این آزمون به دانشگاه ها واگذار شده بود، طبیعتا مشکلاتی داشت اما خوشبختانه با بررسی های انجام شده مشخص شد که در نهایت دقت و سلامت برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از قبولی ۹۶ درصد از داوطلبان ارتقا و گواهینامه در آزمون امسال خبر داد و گفت: امسال علی رغم آنکه، آزمون دشواری پیش روی داوطلبان قرار داشت، اما خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد از داوطلبان توانستند در این آزمون قبول شوند.

باقری فرد، سلامت مردم را خط قرمز معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانست و یادآور شد: از آنجا که داوطلبان این آزمون مستقیما با سلامت جامعه و مردم در ارتباط خواهند بود و در آینده باید بتوانند بیماری ها را تشخیص و درمان کنند، از این رو معاونت آموزشی وزارت بهداشت با آزمون های ارتقا به صورت سختگیرانه برخورد می کند و آمار بالای قبولی امسال، به منزله تسهیل شرایط قبولی داوطلبان نیست.

وی افزود: آزمون امسال همچون سال های گذشته از استاندارد های لازم برخوردار بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن اعلام اینکه نتایج آزمون ارتقا و گواهینامه ۱۸ مرداد اعلام شده است، ابراز امیدواری کرد آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای در آینده از حالت آزمون های تستی و جزوه ای خارج شود.

کد خبر 6189973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha