۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۷

توسط انتشارات حکمت و عرفان؛

کتاب «شهرنشینی و حقوق شهروندی در ایران» منتشر شد

کتاب «شهرنشینی و حقوق شهروندی در ایران» منتشر شد

کتاب «شهرنشینی و حقوق شهروندی در ایران؛ از دوران باستان تا سده‌های نخستین اسلامی» نوشته محمدمهدی جهان‌پرور توسط انتشارات حکمت و عرفان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شهرنشینی و حقوق شهروندی در ایران؛ از دوران باستان تا سده‌های نخستین اسلامی» نوشته محمدمهدی جهان‌پرور به‌تازگی توسط انتشارات حکمت و عرفان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این اثر در ۵ فصل به مفاهیم و تعاریف، و نیز شهرنشینی در دوره ماد تا اشکانی؛ دوره ساسانی؛ دوره اموی و عباسی و دوره سلسله‌های محلی ایران پرداخته است. نویسنده کتاب در این‌اثر به طرح مباحثی چون جغرافیا و وضع طبیعی، تمدن هر دوره، نظام شهرسازی و الگوی بافت شهری، نهاد خانواده، مناسبات شهری، تعلیم و تربیت، ساختار و طبقات اجتماعی، تشکیلات دیوانی، نظام اقتصادی و سیستم قضایی می‌پردازد و کتابش با استفاده از ۳۳۵ منبع، با فهرست اعلام و اصطلاحات همراه است.

محمدمهدی جهان‌پرور می‌گوید تلاش کرده با تمرکز بر دو دوره باستان و قرون اولیه اسلامی و بهره‌مندی از داده‌ها و اطلاعات اسنادی و کتابخانه‌ای، نگاه نو و متفاوتی را نسبت به سیستم و جایگاه زندگی شهری و حقوق مدنی ایرانیان در ذهن مخاطبان ترسیم کند. به گفته این‌مولف، این‌کار با رویکردی تحلیلی‌توصیفی با بررسی چگونگی ایجاد و رشد پدیده شهرنشینی، روند حیات شهری، شناسایی اشتراکات و افتراقات و نیز میزان بهره‌مندی از حقوق شهروندی، انجام شده است.

این‌کتاب با ۴۰۱ صفحه و شمارگان ۲۰۰ نسخه منتشر شده است.

کد خبر 6201162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha