۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تشدید بارشهای مونسون در سیستان و بلوچستان 

تشدید بارشهای مونسون در سیستان و بلوچستان 

زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از تشدید بارشهای مونسون در جنوب استان خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار شماره ده هواشناسی سطح نارنجی در استان، از تشدید بارش‌های مونسون در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز سه شنبه تا شب چهارشنبه (۳۰ تا ۳۱ مرداد)، برای ارتفاعات نیمه جنوبی استان در شهرستان‌های راسک، سرباز، قصرقند، نیک شهر، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، سیب و سوران، سراوان و جنوب شهرستان خاش، رخداد رگبار و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه‌ای در بعدازظهرها و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر سامانه مونسون، در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات اجتناب و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی‌در آخرین‌وضعیت سرعت توفان در منطقه سیستان نیز گفت: روز گذشته و برای دومین روز متوالی سرعت طوفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید

ملاشاهی بیان کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۵ کیلومتر در ساعت بامداد دیروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار متر کاهش داد، همچنین غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به چهار هزار متر و ایستگاه خاش سه هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا پنجشنبه در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک رخ خواهد داد و طی این مدت در نواحی مرکزی وزش باد با شدت کمتر و غبارآلود انتظار می‌رود.

این مسؤول توصیه کرد: ساکنان منطقه سیستان از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و درایت ایام احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه و بر پرهیز جدی از کار در ارتفاعات، تاکید می‌شود.

کد خبر 6201574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha