۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

رییس اداره میراث‌فرهنگی ساوه:

نان قندی سنتی ساوه ثبت ملی می شود

نان قندی سنتی ساوه ثبت ملی می شود

ساوه- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: پرونده ثبت نان قندی سنتی ساوه در دستور کار قرار گرفت و این پرونده پس از مستندنگاری کارشناسان به صورت رسمی در جریان است.

به‌گزارش خبرگزاری، رضا ایاز اظهار کرد: نان سنتی قندی (قطاب) از شیرینی‌های سنتی شهرستان ساوه است که برای مناسبت‌های عید و شادی در منازل و برخی قنادی‌های شهرستان طبخ می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: پخت شیرینی سنتی (نان قندی) در ساوه با طعم و عطر دلنشینی که دارد همواره مورد توجه مردم و مسافران این شهر قرار داشته است، این نان در روزگار گذشته با فرارسیدن عید نوروز به عنوان شیرینی برای پذیرایی پخت می‌شد.

ایاز گفت: هر منطقه با توجه به سبقه تاریخی خود و فرهنگ و خرده فرهنگ‌ها و روش‌های زندگی که در طول تاریخ داشته است، خصوصیات منحصر به فرد خود و همچنین محصولات خاص خود را برای عرضه دارد و ثبت ملی این شیرینی در فهرست آثار ناملموس ملی با پیشنهاد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساوه در دستور کار قرار گرفت و اکنون این پرونده پس از مستندنگاری کارشناسان میراث فرهنگی به صورت رسمی به جریان افتاد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه بیان کرد: پیش از این مدارک و پرونده شیرینی سنتی روح افزا نیز برای ثبت در آثار ملی کشور تهیه و ارسال شده است و این شیرینی سنتی به زودی در آثار ناملموس کشور به ثبت خواهد رسید.

کد خبر 6201707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha