۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۱

کارگردان نمایش با مهر مطرح کرد؛

ترس از دست‌دادن روی صحنه تئاتر!/ ماجرای «و آن‌ها ... یزله» چیست؟

ترس از دست‌دادن روی صحنه تئاتر!/ ماجرای «و آن‌ها ... یزله» چیست؟

کارگردان نمایش «و آن‌ها ... یزله» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، بیان کرد این نمایش به عوامل درونی انسان و ترس از دست‌دادن عزیزان و آنچه که در زندگی مهم است، می‌پردازد.

سوگند عباسی نویسنده و کارگردان نمایش «و آن‌ها ... یزله» که از ۲۶ مرداد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است، درباره روند تولید این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: روند تولید نمایش «و آنها ... یزله» از زمان نگارش متن تا تمرین‌ها و اجرا حدودا یکسال و نیم به طول انجامیده و سرمایه‌گذاری و تامین هزینه‌های مربوط به نمایش به صورت مستقل انجام شده است.

وی درباره موضوع این اثر نمایشی، توضیح داد: همواره یکی از دغدغه‌های من این مسأله بوده است که رضایتمندی و لذت‌بردن از زندگی به چه عواملی بستگی دارد. بدیهی است که بخشی به دستاوردهای و سطح کیفی زندگی بیرونی فرد مرتبط است و اما بخش مهمتر، به عوالم درونی فرد مربوط می‌شود. از این رو، وقتی صحبت از عوالم درونی افراد به میان می‌آید ناگزیر هستیم که به بضاعت‌های روانی و روحی افراد پرداخته و به آن ها توجه کنیم. به طور کلی امروزه، آدمی نسبت به دوران قبل از مدرنیته، انسان غمگین‌تری است و شادی و رضایت کمتری از زندگی‌اش دارد.

عباسی تأکید کرد: یکی از دلایلی که باعث نبود رضایتمندی در انسان می‌شود، ترس از دست‌دادن است. ترس از دست‌دادن عزیزان و تمام آنچه که در زندگی برایش مهم است لذا شاید عده خیلی زیادی ترجیح‌شان بر این باشد که به طور کل رضایت و یا دلبستگی خاصی در زندگی نداشته باشند. اما مسأله اساسی و مهم این مطلب است که اگر فرد در طی‌کردن مراحل سوگواری و از دست‌دادن‌ها مهارت کافی داشته باشد دیگر از داشتن‌ها نمی‌ترسد زیرا می‌داند از پس غم، فقدان‌ها نیز برمی‌آید. در واقع روی دیگر لذت و رضایتمندی شاید داشتن توانایی برای نداشتن و فقدان آن فرد یا هر ابژه دیگری باشد.

وی ادامه داد: «و آنها ... یزله» به طی کردن مراحل سوگ و سوگواری شخصیت اول نمایش، از طریق درام، حرکت و موسیقی می‌پردازد که در نهایت سعی دارد به زندگی برگردد.

کارگردان «و آن‌ها ... یزله» در پایان درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی گفت: در این نمایش حرکت‌های گروه فرم تلفیقی از حرکت‌های معاصر و مدرن و فولکلور است. موسیقی نمایش نیز تلفیقی از موسیقی مدرن و فولکلور است.

صادق صادقا، آرش لشکری، بابک عبدی، نهال سرخابی، بازیگران نمایش «و آن‌ها ... یزله» هستند که با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه تا ۲۰ شهریور ساعت ۲۰:۱۵ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

کد خبر 6203971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha