۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۳

توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران» منتشر شد

کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران» منتشر شد

کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و ظرفیت‌ها)» توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و ظرفیت‌ها)» نوشته مهشید شهیدی و محمدصادق دهنادی به‌تازگی توسط انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است. در بخش اول، مروری بر وضعیت بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در جهان انجام شده است و نویسندگان به مقایسه صنعت بازی و انیمیشن در این حوزه پرداخته‌اند.

در بخش دوم کتاب، چالش‌های بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران از منظر بازی‌سازان مد نظر قرار گرفته است و یک مدل نظری با روش «گرندد تئوری» از درون مصاحبه‌های صورت گرفته، استخراج شده است. شرایط تاثیرگذار، استراتژی‌ها و شرایط مداخله‌ای در عدم بازارپردازی شخصیت‌ها در ایران مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در بخش سوم کتاب، موضوع شخصیت‌های بازی در ایران براساس ۱۰۰ بازی بررسی شده‌اند و جنسیت، هویت، مضامین و نوع‌شناسی فرهنگی شخصیت‌هادسته بندی شده‌اند. در این فصل محققان ۵ دسته از شخصیت‌ها شامل شخصیت‌های اسطوره‌ای، شخصیت‌‎های تاریخی، شخصیت‌های دینی- مذهبی، شخصیت‌های مدرن و شخصیت‌های عامه‌پسند را شناسایی کرده‌اند. همچنین هویت شخصیت‌ها از منظر ادبی، حقیقی و تخیلی بودن مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6204961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha