۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان:

شب فرهنگی «استان گلستان و قزاقستان» در گرگان برگزار می‌شود

شب فرهنگی «استان گلستان و قزاقستان» در گرگان برگزار می‌شود

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری شب فرهنگی «استان گلستان و قزاقستان» در شهر تاریخی استرآباد«گرگان» خبرداد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گلستان به‌عنوان گنجینه اقوام ایران‌زمین و نگارستان اقوام شناخته‌شده و برخورداری این استان از صنایع‌دستی، فرهنگ، پوشش، گویش و غذاهای سنتی اقوام مختلف موجب شده تا ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری فرهنگی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: یکی از اقوامی که به‌صورت ویژه در گلستان ساکن هستند و می‌توان جنبه‌های مختلف زیست آنان را از البسه سنتی و صنایع‌دستی تا آداب و رسوم و فرهنگشان مشاهده کرد، قوم قزاق است.

وی افزود: در دیداری که روزهای گذشته با یربول احمدوف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان، داشتم در راستای توسعه روابط دوسویه با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و سیاسی و حضور تقریبی ۱۰ هزار نفری قزاق‌ها در استان گلستان، پیشنهاد برگزاری «شب فرهنگی استان گلستان و قزاقستان» را هم‌زمان با هفته گردشگری مطرح شد.

ساوری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این آئین فرهنگی روز هشتم مهرماه سال جاری در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برگزار شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی چون شب فرهنگی می‌تواند به شناخت بیشتر ملت‌ها از یکدیگر کمک کند و می‌توان از این فضا برای ارتباطات پایدار و توسعه مودت استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شب فرهنگی «استان گلستان و قزاقستان» در راستای تقویت پیوندهای فرهنگی، معرفی آداب و رسوم، صنایع‌دستی و موسیقی ایران و قزاقستان با حضور مقامات و مسؤولان وزارت امور خارجه و هیأت فرهنگی، سیاسی از قزاقستان، مقامات و مسؤولان استان گلستان، جوامع گردشگری. هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و با برنامه‌های متنوع ازجمله گروه‌های موسیقی، هنرمندان صنایع‌دستی، اجرای ورکشاپ و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و… در محل مدرسه تاریخی تقوی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روابط منطقه‌ای جز اصول راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند شب‌های فرهنگی می‌تواند به‌ویژه در سطح منطقه‌ای به ارتباطات هر چه بیشتر کشورها کمک کند.

کد خبر 6233513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha