۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳

«هانگژو» خواهرخوانده جدید اصفهان شد

«هانگژو» خواهرخوانده جدید اصفهان شد

اصفهان- تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و هانگژو به امضای شهرداران این دو شهر رسید و شهر «هانگژو» خواهرخوانده جدید اصفهان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و هانگژو در سفری که هیأتی از سوی مدیریت شهری اصفهان به‌منظور شرکت در اجلاس شهرداران جهانی به دعوت مقامات شهری چین به این کشور داشت، در روز چهارم مهر (۲۵ سپتامبر) به امضای شهرداران این دو شهر رسید.

شهر هانگژو در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی خود، اقداماتی را با هدف ایجاد روابط خواهرخواندگی و همکاری با برخی شهرهای جهان در دستور کار قرار داده است و از جمهوری اسلامی ایران نیز شهر اصفهان برای این منظور برگزیده شد و شهرداری اصفهان نیز پس از مذاکرات و رایزنی‌های مربوطه، با برقراری رابطه همکاری میان دو شهر موافقت کرد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور افزایش ارتباطات و همکاری در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ و توسعه اجتماعی بین شهرهای اصفهان و هانگژو از جمله در زمینه‌های حفاظت از میراث فرهنگی، گردشگری و آموزش و در راستای حفظ منافع دوجانبه و توسعه دو طرف به امضا رسید و پس از طی مراحل قانونی به سطح خواهرخواندگی خواهد رسید.

به گزارش مهر، شهر هانگژو، مرکز استان جه‌جیانگ چین، شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران دارد.

این شهر در گذشته به نام‌های «بهشت روی زمین»، «شهر ابریشم» و «پایتخت چای چینی» نیز شناخته می‌شد.

امروزه کیفیت بالای زندگی و بهره‌مندی از بهترین امکانات تفریحی، این شهر را به یکی از بهترین نقاط زندگی در کشور چین تبدیل کرده است.

کد خبر 6241569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha