۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۴

دبیرکل خانه کارگر کشور:

حادثه طبس با جدیت پیگیری می شود

حادثه طبس با جدیت پیگیری می شود

ساوه- دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: حادثه طبس به صورت جدی پیگیری می شود و تا آخرین مرحله بررسی و رسیدگی ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محجوب شامگاه سه شنبه در آئین گرامیداشت جانباختگان حادثه انفجار معدن در طبس و گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهان عالی جبهه مقاومت در خانه کارگر ساوه اظهار کرد: به طور متوسط سالانه ۱۴۰۰ کارگر به جان خود را بر اثر حوادث کار از دست می‌دهند و حدود نیمی از این تعداد کارگر ساختمانی هستند.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه باید برنامه ایمنی به‌صورت درست، جدی و کوتاه بلندمدت اجرایی شود، افزود: حداقل سالانه ۵۰۰ کارگر در حوادث ساختمانی جان خود را از دست می‌دهند، این معادل ۱۰ برابر میزانی است که هفته گذشته در یکی از معادن با مرگ حدود ۵۰ نفر از کارگران رخ‌داده است.

وی افزود: چنانچه بازرسی و شرایط ایمنی در حادثه معدن طبس درست عمل می‌شد، قربانیان به ۵ نفر هم نمی‌رسیدند، گرچه این در این راستا باید دستگاه قضائی پیگیر موضوع باشد اما تا آخرین مرحله بررسی و رسیدگی به این موضوع خواهیم ایستاد.

بیمه کارگران ساختمانی مورد توجه ویژه باشد

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز در این آئین گفت: آمار تصادفات همواره منتشر می‌شود و این در حالی است که روزانه چندین نفر از کارگران ساختمانی جان خود را از دست می‌دهند اما هیچ زمان پیگیر علت جان دادن این قشر نبودند، ۵۰ نفر از کارگران در حادثه طبس جان خود را از دست دادند اما این پایان کار نیست.

داود میرزایی تصریح کرد: نظارت و بازرسی کارگری در صنایع در حد صفر و گاهی زیر صفر است و ایمنی بهداشت که باید سلامت باشند به دلیل اینکه حقوق بگیر کارفرما هستند در مقابل بسیاری از گلوگاه‌های خطر در صنایع که تهدیدی برای جان کارگران است، سکوت می‌کنند.

میرزایی حضور نماینده کارگران و شورای کار در کارخانجات را ضروری دانست و افزود: براساس قانون کار باید تمام صورت جلسات ایمنی ماهیانه تنظیم و به اداره کار ارسال شود اما به صورت سوری این کار انجام می‌شود که آمار دقیق حوادث نشان داده نشود.

وی خواستار حمایت دولت چهاردهم از جامعه کارگری شد و گفت: از وزیر کار انتظار می‌رود در انتصاب مدیران از افراد کاردان و به دور از گرایش‌های سیاسی استفاده کند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه در ادامه خواستار اصلاح جاده شهر صنعتی کاوه شد.

کد خبر 6244023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha