۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۷

افشاری مطرح کرد؛

احداث ورودی جدید دربند با هدف ساماندهی

احداث ورودی جدید دربند با هدف ساماندهی

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران گفت: دروازه ورودی میدان دربند در حال احداث است و تا پایان سال پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید افشاری معاون فنی و عمرانی منطقه یک تهران گفت: دربند یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار قدیمی گردشگری شمال تهران است که در پایان هر هفته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند، لذا اجرای دروازه‌ای مناسب که از نگاه گردشگران به نوعی شناسه منطقه یک و محله قدیمی دربند به حساب می‌آید، بسیار مورد نیاز بود.

وی افزود: دروازه ورودی میدان دربند در حال احداث است و در حال حاضر در مرحله ابتدایی است و تا پایان سال پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

افشاری اظهار کرد: در طراحی این دروازه ما از اساتید معماری دانشگاه شهید بهشتی کمک گرفته‌ایم و هدف ما از احداث این دروازه علاوه بر هویت بخشی به بافت سنتی این منطقه، ساماندهی تردد خودروها و افراد پیاده بود.

معاون فنی و عمرانی منطقه یک تهران خاطر نشان کرد: به هیچ وجه قصد اخذ پول نداریم و صرفاً بحث ساماندهی مسیر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سنگفرش مسیر ورودی کوهنوردی دربند تا ورودی کوهستان در ادامه گفت: بیش از ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی نیز در میدان سربند ایجاد شده است.

افشاری از ایمن سازی مسیر کوهنوردی خبر داد و بیان داشت: شهرداری تهران از ورودی مسیر کوهنوردی تا پناهگاه شیرپلا مسیر را ایمن سازی کرده و همه پل‌ها را ایمن سازی کرده است؛ چراکه در مسیر پل‌هایی بود که برای تردد ترسناک بود که حالا ایمن سازی شده است.

وی درباره پروژه سرای محله باغ فردوس خاطر نشان کرد: سرای محله به وسعت ۱۴۵۰ متر زیربنا در ۵ طبقه در حال ساخت است که در مرز پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قرار دارد.

کد خبر 6244092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha