۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

در شش ماهه امسال محقق شد؛

افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در شرق هرمزگان

افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان از افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در شش ماهه امسال خبرداد و گفت: در این مدت ۵۱ هزار و ۵۲۸ کانتینر در بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد مجموعه بنادر شهید باهنر، تیاب، سیریک و جاسک در بخش تخلیه و بارگیری کالا، اظهار کرد: در مجموعه این بنادر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۲۳ تن کالا نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: مجموع میزان تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان در شش ماهه نخست امسال از افزایش ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۲۵ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که با افزایش ۳۳ درصدی همراه بوده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: از این مقدار، ۲۲۵ هزار و ۲۴۶ تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۷۹ تن بارگیری شده که هر دو شاخص به ترتیب ۳۶ و ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع بنادر زیرمجموعه این مدیریت، واردات کالاهای غیرنفتی با انجام ۵۲ هزار و ۸۴۲ تن از رشد ۱۷ درصدی و صادرات با مقدار ۹۶۶ هزار و ۱۴۳ تن، ۴۱ درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته و علاوه بر آن، در بخش ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز، ۳۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش از افزایش ۲۳ درصدی تخلیه کالاهای نفتی خبر داد و اضافه کرد: در بخش ترانزیت کالاهای نفتی نیز ۳۸ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش قابل توجه ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی، گفت: طی این مدت ۵۱ هزار و ۵۲۸ کانتینر در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

وی همچنین تعداد کل شناورهای ورودی بالای هزار تن و زیر هزار تن به این بنادر را ۱۴ هزار و ۴۲۸ فروند اعلام کرد که ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کامیون‌های ورودی به بنادر شهید باهنر و شرق استان نیز ۶۶ هزار و ۷۲۴ دستگاه بوده که این شاخص نیز ۳۰ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

کد خبر 6244655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha