۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبرداد:

خراسان جنوبی در رتبه پنجم امنیت سرمایه گذاری

خراسان جنوبی در رتبه پنجم امنیت سرمایه گذاری

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس خراسان جنوبی در امنیت سرمایه گذاری رتبه پنجم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اقتصاد، تولید، اشتغال و مشارکت مردم توجه کنیم درخواهیم یافت که همه این موارد به بهبود فضای کسب و کار بر می‌گردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر فضای کسب و کار شفاف، سالم، منظم و با ثبات نباشد هیچ اتفاقی در عرصه اقتصاد نخواهد افتاد.

ضرورت مشارکت مردم در عرصه اقتصاد

ذاکریان ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که به دنبال آن هستیم موضوع مردمی بودن و مردم پایه بودن اقتصاد است که در شعار سال و در واقع در دستور کار نیز وجود دارد.

وی افزود: همانگونه که در عرصه سیاسی مشارکت مردم اقتدار کشور را هم در عرصه بین المللی و داخلی به دنبال دارد در زمینه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی نیز باید این اتفاق یعنی مشارکت مردم بیفتد تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: قانون بهبود محیط کسب و کار یکی از قوانینی است که در این زمینه به تصویب رسیده و حضور فعالان اقتصادی و داوطلبان به این عرصه را شفاف و نظامند و به دور از فساد و ابهام مطرح کرده است.

درگاه ملی مجوزها فرآیندها را شفاف کرده است

ذاکریان گفت: در گذشته مجوز ورود یک فعال اقتصادی و جوان جویای کار به عرصه اقتصادی بسیار پیچیده، مبهم، طولانی و … بود و ذهنیتی از نوع مدارک، مدت زمان اخذ مجوز و…وجود نداشت ولی امروز با درگاه ملی مجوزها این شرایط تغییر کرده است.

وی ادامه داد: حق شهروندی هر فرد ایرانی است که به صورت شفاف بداند برای اخذ مجوز یک کسب و کار چه مدارکی را باید ارائه دهد، چه هزینه‌ای باید پرداخت کند و در نهایت این مجوز ظرف چه مدت زمانی به او ارائه خواهد شد.

یک خبر خوش در عرصه کسب و کار

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با وجود درگاه ملی مجوزها این مسیر تا اندازه زیادی برای افراد طی شده است.

ذاکریان افزود: بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار ثبت محور بوده و صدور تاییدیه پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز رایگان شده است.

وی اظهار کرد: به اقتصاد و دارایی با همکاری دادستان تکلیف شده است که یک شعبه بازپرسی برای مدیران مستنکف از قانون مرتبط با مجوز کسب و کارها گذاشته شود و در زمینه اخذ مجوزها دیگر نیازی به امضاهای طلایی وجود ندارد.

وضعیت مطلوب امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: در آخرین گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده در بیست و ششمین فصلنامه خود در بهار ۱۴۰۳ اعلام کرده که خراسان جنوبی در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه ۵ کشوری را دارد.

ذاکریان افزود: این آمار در زمستان ۱۴۰۲ رتبه ششم کشوری بود که این ارتقا نشان از تلاش همه فعالان اقتصادی در استان است.
وی تاکید کرد: این رتبه پنجم بودن را باید برای مردم خراسان جنوبی ملموس کرده و در سرمایه گذاری‌های کلان نیز تأثیر خود را نشان دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اگر می‌خواهیم خراسان جنوبی را توسعه دهیم و آینده بهتری داشته باشیم باید از همین امروز کار را شروع کرده و به سمت مزیت‌های استان به صورت هدفمند حرکت کنیم.

مرز را فراملی ببینیم

ذاکریان با تأکید بر اینکه توسعه یک فرایند زمان بر است، یادآور شد: برای رسیدن به این نقطه همه دستگاه‌های مرتبط باید با همفکری و همکاری هم کار کنند و یک افق حداقل بیست ساله را ببیند.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم یک مرز زنده و پویا داشته باشیم باید آن را فراملی ببینم، اظهار کرد: مرز را باید تبدیل به یک نقطه قوت و فرصت بکنیم.

کد خبر 6249388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha