۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲

دبیر علمی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط تاکید کرد؛

ضرورت ارائه راهکارهای اساسی برای چالش‌های پیش روی آب در کشور

ضرورت ارائه راهکارهای اساسی برای چالش‌های پیش روی آب در کشور

کرمانشاه- دبیر علمی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط بر ضرورت ارائه راهکارهای اساسی برای چالش‌های پیش روی آب در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج جباری ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» که در سالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: برای چالش‌های پیش روی آب در کشور باید راهکارهای اساسی ارائه گردد و دانشگاه در این زمینه کمک کننده است.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود یک نقش مرجع را برای حل مشکلات مختلف جامعه داشته باشد، اما متأسفانه تاکنون آنگونه که باید به این مسئله توجه نشده است، درحالیکه جامعه دانشگاهی در جریان آخرین و بروزترین اتفاقات جهانی در هر حوزه‌ای قرار دارند.

دبیر علمی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط از تلاش این همایش برای کمک به حل برخی از چالش‌های آب خبر داد و گفت: آلودگی آب، مصرف بی رویه، آب‌های زیرزمینی و تجدید ناپذیر، از مهمترین این چالش‌ها هستند که هرکدام تبعات منفی زیادی را به دنبال دارند.

وی فرونشست زمین را یکی از ابعاد خیلی مهم این همایش دانست و خاطرنشان کرد: فرونشست زمین به علت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی اتفاق افتاده که به هر میانی که برداشت‌ها بیشتر باشد بیشتر خواهد شد.

جباری با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات جامعه باید با علم و دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کرد، یادآور شد: کل زندگی موجودات زنده وابسته به آب هستند، برای استفاده طبیعت و انسان از آب نیاز به مدیریت مناسب داریم، لذا راهکارهایی باید از سوی دانشگاه‌ها برای مدیریت آب ارائه شود.

دبیر علمی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط خاطرنشان کرد: در این همایش راهکارهای مدیریتی برای چالش‌های پیش‌روی آب و راهکار منطقی برای حل مسئله ارائه خواهد شد.

کد خبر 6249786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha