دبیر جایزه مردمی عصر جهاد در گفت‌وگو با مهر:

«جایزه مردمی عصر جهاد» رویدادی برای جذب ایده حمایت از فلسطین است

«جایزه مردمی عصر جهاد» رویدادی برای جذب ایده حمایت از فلسطین است

مصطفی عباسی از برگزار رویداد «جایزه مردمی عصر جهاد» به منظور دریافت و داوری ایده های خلاقانه مردمی در موضوع حمایت از فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز عملیات طوفان الاقصی یک سال گذشت، سالی سخت و البته غرور آفرین که در کنار شهادت ۴۲ هزار فلسطینی طی حملات بی امان رژیم صهیونیستی به این منطقه، شاهد استقامت و مقاومت مردم غزه و ایستادگی در پای آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف هم بودیم. در یک سال گذشته این جامعه جهانی بود که از یک سو شقاوت و رذالت رژیم جعلی صهیونیستی را در نسل کشی و کشتار هزاران انسان بی گناه می‌دید، و در مقابل نیز پر پر شدن هر روزه کودکان و زنان و مردان آواره ای که در این جنگ نابرابر به فجیع‌ترین شکل ممکن جان داده اند را نظاره می‌کرد.

واکنش انسان‌های آزادگی به این جنگ نابرابر از همان روزهای ابتدایی آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شد. گروه‌های مختلف مردمی از دانشجویان گرفته تا مردم عادی در قالب تظاهرات‌هایی در شهرها به حمایت از فلسطین و محکومیت ۷۵ سال اشغالگری و کشتار رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها ریختند. کنش‌ها و کنشگران متعددی در این مدت پدید آمدند و به جریان انتشار مظلومیت فلسطین و برملا کردن چهره جنایت کار رژیم صهیونیستی کمک کردند.

کنشگرانی که در جامعه کوچک و یا بزرگ اطراف خود با ایده و خلاقیت‌هایی توانستند اثر گذار باشند، وجود ایده‌های خلاقانه مردمی در دفاع از فلسطین باعث شد تا «جایزه مردمی عصر جهاد» به منظور دریافت این ایده‌ها فراخوان دهد.

تقویت روحیه حماسی و رجز خوانی

مصطفی عباسی دبیر این رویداد در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر عنوان کرد: هدف از این فراخوان دیده شدن و کمک به حمایت و تکثیر کارهای خرد خلاقانه و مردمی‌ای است در طول یک سالی که از عملیات طوفان الاقصی گذشته در اقصی نقاط کشور اجرا شده است.

وی افزود: در این مدت در کانال عصر جهاد بخشی از این اقدامات را جمع آوری کردیم اما بهتر دیدیم که در سالگرد عملیات طوفان الاقصی برای اینکه به میدان کنشگری کمکی کرده باشید و در پاسخ به افرادی که می‌پرسند برای فلسطین و لبنان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم این اقدامات را در بستری معرفی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

عباسی با تشریح برخی از این اقدامات گفت: برخی از این ایده‌ها با وجود سادگی اما تأثیرگذار بوده اند برای مثال مدرسه پسرانه‌ای برای تقویت روحیه حماسی و رجز خوانی دانش آموزان در کنار در ورودی مدرسه کیسه بوکسی را تعبیه کرده و روی آن شعار «حریفت منم» را نوشته است تا بچه‌ها در هنگام ورود و خروج از مدرسه ناخودآگاه دوتا مشت به این کیسه بزنند. یا کار دیگری از طرف یک گروه مردمی صورت گرفت که در کنار مسابقه نقاشی و همدردی با مردم فلسطین به بعد حماسی مسئله توجه داشتند و پویش «موشک بساز» را برای کودکان به راه انداختند و از بچه‌ها خواسته شد تا موشک‌های کاغذی و مقوایی بسازند.

داوری ایده‌های خلاقانه توسط مردم

وی در ادامه به نمونه‌های دیگری از این ایده‌ها اشاره کرد و افزود: مدرسه دیگری نقشه فلسطین را با موشک‌هایی به رنگ پرچم فلسطین طراحی کرد، یا معلمی با کشیدن تابلوی پرچم اسرائیل از بچه‌ها خواست با لیوان آب طرح را بشورند که پس از شسته شدن، تصویر سید حسن نصرالله پیدا شد. و یا بانوان برخی استان‌ها پویش‌هایی مشابه آنچه در دوران دفاع مقدس انجام شده مثل بافتن شال و کلاه برای رزمندگان را به راه انداختند تا با نزدیک شدن به فصل سرما آن را به رزمندگان جبهه مقاومت اهدا کنند. اهدای طلا از سوی بانوان هم از دیگر اقدامات و ابتکارات بود که زنان شهرهای مختلف آن را انجام دادند.

عباسی گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم تا در فراخوانی ایده‌های مردم در همراهی با فلسطین و مبارزه با اسرائیل را برای حمایت و بهتر دیده شدن جمع آوری کنیم.

دبیر رویداد عصر جهاد همچنین به موضوع برد بین‌المللی این اقدام اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بسیاری از کارهای پیش از این متأسفانه نتوانسته برد بین‌المللی پیدا کند، در تلاشیم تا با کمک کنشگران بین‌المللی کارهای خلاقانه ای که در دیگر کشورها انجام شده را نیز منعکس کنیم.

وی در خصوص زمان ارسال آثار و اختتامیه رویداد نیز افزود: رویداد از دیروز نهم مهر آغاز شده و تا ۲۵ ادامه دارد و مردم می‌توانند ایده‌ها و اقدامات خلاقانه خود را برای ارزیابی به آیدی asr_jahad_ad در تلگرام ارسال کنند. تلاش داریم پس از داوری اولیه ایده‌های منتخب را برای رأی گیری به انتخاب مردم بگذاریم و در نیز اختتامیه ای نیز برای آن برگزار کنیم.

کد خبر 6250930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha