۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

امام جمعه چناران:

دفاع فلسطینی ها و کمک به مظلومان مشروع است

دفاع فلسطینی ها و کمک به مظلومان مشروع است

چناران- امام جمعه چناران گفت: فلسطینی‌ها از خاک خود در حال دفاع هستند بنابراین دفاع آنان و کمک به مظلومان مشروع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه در بیان منطق مقاومت در قانون اساسی و حقوق بین‌الملل به منویات رهبر معظم انقلاب، اشاره و اظهار کرد: منطق مقاومت مستند بر سه محور «شرع»، «قانون» و «عقلانیت و حقوق بین‌الملل» است.

امام جمعه چناران بیان کرد: هم در احکام دفاعی اسلام و هم در قانون اساسی حتی در قوانین بین‌المللی این مطلب از مسلّمات است که هر ملّتی حق دارد از خاک، سرزمین و منافع خود در مقابل بیگانگان دفاع کند.

وی افزود: ملت‌هایی که به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند، وظیفه خود را انجام می‌دهند لذا هیچ فردی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق اعتراض به ملّت و حزب‌الله لبنان را ندارد که چرا از غزّه و مردم بیگناه فلسطین حمایت می‌کند بنابراین وظیفه ایجاب می‌کند که بر طبق حکم اسلامی و منطق بین‌المللی و جهانی همنوع خود را درک و به او یاری رساند.

بختیاری بیان کرد: فلسطینی‌ها از خاک خود در حال دفاع هستند بنابراین دفاع آنان و کمک به مظلومان مشروع است.

امام جمعه چناران با اشاره به اینکه طوفان‌الاقصی، یک حرکت درستِ منطقیِ قانونیِ بین‌المللی و حق با فلسطینی‌ها بود، تأکید کرد: دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین مشمول همین حکم است؛ آن هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع و کسی حق ندارد از آن انتقاد کند که چرا در این دفاع وارد شدید همچنان که کار درخشان نیروهای مسلّح در وعده صادق ۲ یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

برکات جبهه مقاومت

وی به برکات جبهه مقاومت پرداخت و افزود: منطق مقاومت به‌عنوان پیامد توسعه و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام مطرح است، گفتمان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین (مشخصاً انصار الله یمن، حزب‌الله لبنان و حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین) به گونه‌ای که به حمد الله توانسته معادلات حاکم بر منطقه غرب آسیا را به نفع مصالح عمومی امت اسلامی دچار دگرگونی کنند.

بختیاری زخم‌های کاری مقاومت بر پیکره منحوس رژیم صهیونیستی را در سه هدف اعلامی ناکام رژیم صهیونیستی سقوط اقتصاد رژیم اشغالگر، صهیونیست‌ها در بن‌بست روانی و حکومتی پریشان برشمرد.

امام جمعه چناران ضمن تحلیل از حماسه حضور مردم در جمعه نصر خاطرنشان کرد: وسعت منظومه حماسه جمعه نصر، هنوز مجال سرودن و سُرایش دارد، در این منظومه اصل حضور ولیّ امر مسلمین جهان، کهکشانی از حماسه است و هم حضور مردم غیور ایران اسلامی در این مردمی‌ترین نماز جمعه انقلاب که حدود دو میلیون نفر حاضر شدند این حضور، بی‌شک در سرنوشت و آینده جبهه مقاومت، تأثیرات شگرفی بر جای خواهد گذاشت.

وی این حضور را علاوه بر جنبه کمّی، در جنبه کیفی هم حامل پیام‌های بسیار مهمی دانست و بیان کرد: با وجود خطرات مردم شجاع کشورمان پا به میدان رزم واقعی گذاشتند، میدان رزمی که متراکم از حجم تبلیغات منفی دشمن و متورم از پیام‌های ارعاب‌انگیز معاندین برای شکستن ابّهت وعده صادق ۲ بود در واقع وعده صادق ۲، انگار چیزی کم داشت و آن وعده صادق سوم یعنی حضور مردم بود این بیعت با این انگیزه صادقانه، موجب می‌شود که خدای متعال سکینه و آرامش را بر دل‌های مردم نازل کند وقتی سکینه بر دل‌ها نازل شد، دغدغه و نگرانی و ناامیدی از بین خواهد رفت.

بختیاری تأکید کرد: امروز یکی از کارهای مهمّ دشمنان ایجاد و تزریق ناامیدی است؛ این آرامش و سکینه از سمت پروردگار به انسان امید می‌دهد که بیعت با رهبر الهی چنین برکتی دارد.

کد خبر 6260618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha